Zavřít recenzi

Škoda Favorit 135L

“Levný dříč.”
  • Rok výroby: 1991 
  • Typ motoru: Škoda 781;135 
  • Stav km při koupi: 80 189 km 
  • Stav km nyní: 87 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 7.8
Auto jsem koupil za 5000 Kč s tím, že jsem věděl co kupuji (jsem šestý majitel, kupoval jsem jako služební automobil, věděl jsem kdo s vozidlem jezdil a znal jsem i majitele před firmou od které jsou vozidlo koupil). Jak je napsáno v závadách jedná se o celkem spolehlivé vozidlo. Bohužel toto nelze říci o všech Favoritech, jelikož je to velice individuální a záleží na péči předchozích majitelů.

Úvod:

Velikou nevýhodou jsou skoky ve výbavě a to zejmená v polovině roku 1991 a potom po faceliftu v roce 1993. Bohužel můj automobil byl vyroben v první polovině roku 1991 takže ještě je stále nainstalováná původní pojistková skříňka (nelze použít nožové pojistky). Na druhou stranu i když se jedná o model 135L vozidlo již bylo skoro ve výbavě LS (kromě zadního stěrače).

Karoserie:

Vozidlo má již nejlepší léta co se týče laku za sebou a ten je bohužel zcela matný a jak mi bylo řečeno týká se to většinou vozů roku výroby 1991 a 1992. Dalším problémem je koroze, protože karoserie není ošetřena pozinkováním a pokud se o vozidlo dostatečně nestaráte tak se vám odmění pěknou korozí. Velice doporučuji aplikaci vosku nebo nějakého konzervantu do dutin (hlavně prahy - já použil převodový a hydraulický olej).

Motor:

Po motorové stránce je automobil v pořádku, vím že když sloužilo jako služební praskl chladič,takže ten je nový. Jedinou věc co jsem dělal s motorem byla výměna chladící kapaliny (byla jen "voda" do cca -5°C). Dokud se motor alespoň minimálně neohřeje, tak karburátorový volnoběžný systém má problém udržet volnoběžné otáčky, ale toto se děje jen při teplotách kolem 0°C. Co se týče netěsností tak mírná netěsnout kolem snímače tlaku oleje zapříčiněná vadným těsněním (měděné).

Převody:

Pokud je řazení v pořádku je celkem přesné, řadící dráhy jsou delší (při srovnání např. s Fabii). Spojka je velice individuální záléžitost, u mého vozu byla provedena výměna při cca 60 000 km z důvodu podivného zvuku v převodovce. Bohužel toto se nepodařilo odstranit a tak se stále z převodovky ozývá podivné vrčení (něco jako sepnuté turbodmychadlo u rally vozidel produkční třídy), které lze odstranit přizvednutím pedálu. Na jízdu to ale nemá žádný vliv.

Podvozek:

Když jsem vozidlo zakoupil byly vyměněny všechny ložiska a čepy řízení, nový náplň v převodovce řízení a vyměněny všechny prachovky, tudíž podvozek bez závad kromě zadních brzd (viz. poruchy). Podvozek je naladěný celkem měkce, při rychlejších průjezdech zatáček dochází k celkem velikému náklonu a při přejíždění nerovností se projevuje chabost uložení a uchycení některých částí interiérum které rezonují.

Závěr:

Spotřeba také není nikterak závratná a při jízdě po městě v zimě dostahuje zhruba 9 litrů na 100 km. Při svižnější jízdě mimo město zhruba 8 litrů na 100 km. Díky ceně za kterou sem vůz koupil, si ani nemůžu stěžovat na korozi a horší lak. Můžu řící, že v mém případě se jedná o spolehlivé vozidlo, bohužel co se týče zabezpečení, bezpečnosti a úložného prostoru je celkem podprůměrné. Cena náhradních dílů není nikterak závratná a případné závady lze jednoduše svépomocí odstranit. V zimním období je horší topení (při srovnání např. s Renault 19 nebo Citroënem BX s rokem výroby kolem roku 1990) a záchvěv teplého vzduchu se ozve při ujetí cca 2-3 km. Favorit má určitě svoje klady a zápory, ale pokud se týká provozu není nikterak náročné a když je alespoň nějak udržováno, odvděčí se spolehlivostí.

Závady a opravy na autě

84 000 km cca - zatuhnutí brdzového válečku pravé přední brzdy (nedošlo k zablokování)

84 500 km cca - koroze výfuku a následná oprava mezi výfukovými svody a středovým tlumičem výfuku

85 000 km cca - výměna zadního brdzové obložení, kolových brdičů ("prasátka") a zároveň výměna zpožďovacích tlakových ventilů (omezovače tlaku na zadní brzdy - nerovnoměrné brždění).
<
Přejít na standardní verzi stránky »