Hodnocení a zkušenosti s autem
Tento automobil vlastním dva roky. Auto bylo koupené jako nové v ČR, jsem jeho druhý majitel. Je to osmiválec do V s obsahem válců 3982 cm3. Jízdní vlastnosti jsou vynikající, auto je dostatečně rychlé a vhodné na dlouhé cestování.
V interiéru i po tolika letech nic nevrže. Tuhost karoserie je stále dobrá. Sedáky mají dobré boční vedení. Ovládací prvky jsou přehledně uspořádané.
Check Control Systém si hlídá důležité části vozu. Při poruše zazní gong, displej CCS vypíše příslušnou poruchu. Lze nastavit šest jazyků pro komunikaci.
CCS hlášení: málo oleje v motoru, málo vody v odstřikovači, teplotu chladící kapaliny, brzdové obložení, přední světlomety, zadní světlomety, brzdová světla, blinkly, rozsvícené světlomety a jiné.
Motor: M60/2, V8 4,0 l, 32 ventilů, najeto: 239.753 Km
Výkon:
210 kW/ 286 koní/5800 ot.
400 Nm/4500 ot.
Max rychlost: 250 Km (el.omezeno)
Spotřeba: 13 l / 100 Km, obsah nádrže: 80 l (rezerva 10 l)
Zrychlení: 6,8 sec. (automat)
Objem zavaz. prostoru: 460 l
225/60 V R15
SPOTŘEBA: Když jedu trasu Brno-Praha, tak je spotřeba solidních 10,5 l. Po městě a na krátké vzdálenosti cca do 8 Km je spotřeba kolem 14,5 l. Cestou na dovolenou jsem měl dokonce spotřebu 9,2 l, to jsem jel stále na tempomat a dodržoval rychlostní limity. Běžnou spotřebu mám kolem 13 l (jezdím častěji krátké trasy).
BMW má výtečný podvozek, který je vždy rychlejší než motor. Některé zatáčky se dají projíždět opravdu dost rychle. Nic se však nesmí přehánět.
AGS automatická pěti stupňová převodovka stále řadí jako nová, bez rázu a cukání. Umožňuje dva režimy jízdy normální „D“ a sportovní „S“.
Příplatková výbava, kterou nejčastěji používám: duální automatická klimatizace, střešní el. okno, parkovací asistent PDC, vyhřívané přední sedačky, loketní opěrku, ASC+T, nezávislé topení (hlavně v zimně), tempovat, HI-FI autorádio s osmi reproduktory, venkovní čidlo teploty, palubní počítač.
Originální náhradní díly jsou celkem drahé.