Zavřít recenzi

Renault R19 Chamade

“Pekelný stroj.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1989 
  • Typ motoru: 1.4 
  • Stav km při koupi: 187 000 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.6
*******
recenze upravena 13/3/2008
*******

S domněním drahých náhradních dílu se naštěstí R19 prodávají výrazně pod cenou. Jenže pro R19 mluví jednoduchost, líbivý design, skvěla práce Renaultu a hlavně cena!

Pod kapotou dle údajů se schovává jen 58 koni, ale velice divokých. Staršímu stádu koní chutná jak Natural 91 tak i 98. Motor má výborný zátah v nízkých otáčkách a to co předvádí v rozmezí od 3000 do 6000 ot/min by od 58 koní nikdo nečekal. Zajímavá je hodnota udávaného výkonu 58 koní jen při 4750 ot/min, což je matoucí, protože tam rozhodně sranda nekončí a motor ochotně akceleruje až po zásah omezovače. Každé přidání plynu sice netrhá, ani nezakřivuje časoprostor, ale po sešlápnutí plynu až k asfaltu se koně vyplaší a zatlučou vás mírně do sedaček. Od 6000 rpm se to dá nazvat zvukovým peklem a stroj je pohlcen vibracemi všeho druhu. Jak už to bývá, každý kůň chce napít. Při pohodovým vyvenčení městem se spokojí s 8l na 100 Km. Úplně jiná situace nastává při zběsilém zdivočení a zapřáhnutí celého stáda. V potu oleje a karbonu potřebují pořádnou dávku šťávy, která se vyšplhá až na fantastických 20l/ 100 Km, ve který se doslova vykoupou.

Výfukové roury typu DTM, trčící ze zadního spoileru, při přidání plynu otočí celou ulici.

Brzdy Girling, které těsní i po 200 000 Km si zaslouží zvláštní pozornost. Jejích destičky se pevně zahryzávají do kotoučů, čelisti zase do bubnů a to s naprostou přesnosti.

Linie karosérie připomínají žraločí proporce, které napovídají o dravosti pekelného stroje. Je to jakoby žraloci byli znuděni plaváním ve vodě a přešli na souš. O dobré aerodynamice pozemského žraloka snad nikdo nepochybuje, na silnici se cítí jako žralok ve vodě. Vzhled vyvolává rozruch ve městě a vzrušení kolemjdoucích. Autobusově zastávky se mění v nechápavý davy diváků.

Komfortně naladěný podvozek drží bezpečně zvolenou stopu. Gumy se dobře zakusují do asfaltu, po dosažení meze adheze se ozve výhružný vřískot, který vás upozorňuje o tom, že tudy cesta nevede. Dravec se chová trošku nedotáčivě, protože zadek bezchybně sedí a když se nakonec utrhne, tak škemrejte od boha odpuštění, jinak skončíte v pekle…

Závady a opravy na autě

Vše co jsem po koupí dělal:

Ložiska předních kol

Ruční brzda (utržena z uchycení)

Těsnění hlavy válců

Oprava laku

Spojka

Řazení

Větrák chladiče

Páčka přepínání světel

Zatékaní do kufru (vyřešil silikon)

Krokový motůrek (stačilo promazat)

Kotouče

Levý čep

Výfuk
<
Přejít na standardní verzi stránky »