Zavřít recenzi

Škoda Octavia 1,6 74KW

“100% Spolehlivé, ale pro menší lidi nebo ježdění v jednom, ve dvou.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 1,6 74 KW benzín 
  • Stav km při koupi: 87 000 km 
  • Stav km nyní: 169 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 7,6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.6
Octavii jezdím denně již 3 roky takže uvedu pár postřehů:

1.oceňuji spolehlivost - vždy bezproblémové ježdění.
Mám chuť koupit si nové auto, ale jsem nerozhodný, protože skutečně jsem si jistý 100% spolehlivostí. Nečeká mě zde problém s váhou, turbem, s klimou, nevím s čím vším ještě s imobilzéry(ford) , vstřikovačemi u dieselů (BMW, Ford..). Dá se říct, že jen tankuji benzín a jezdím, nic víc.

2. provozní náklady -minimální - olej 5w 40 každých 15 tis. Brzdové desky + kotouče jsem měnil při koupi, pak v 165 000.
Už vím jak na škrtící klapku, která je asi jediným slabším místem motoru. Chce to nepanikařit a vklidu to prošplíchnout spreyem. Spotřeba se pohybuje cca 7,5-7,8 L v průměru za celý rok.

3.servis -velice dostupný, dokáže to prakticky každý mechanik v garáži. Za lidové ceny. Dřív jsem si auto opravoval sám, již to nedělám.

4. Ovladatelnost, jízdní vlastnosti - Ovladatelnost velice dobrá, horší je výhled dozadu. Člověk si musí zvyknout .Za 14 dní to již nevadí, musí se couvat podle zrcátek. Na silnici to asi není BMW, je pravda že se to houpe, přejíždění nerovností také pocítíte. Motor 1,6 74 kW není špatný , určitě bych nechtěl slabší, o 100% lepší než TD 66kW v Mondeu.

Po okreskách to jede jak "zpraku", na silnicích 1.třídy také vynikající, dálnice na kratší přejezdy dle mého gusta dobré, kdybych jezdil častěji, tak už mám 6-kvalt.
zrychlení z 0-100 slušné cca11-12 vteřin, z 80-120 se při srovnání s např.TDi prohrává., Tam chybí turbo a točivý moment , ale na většinu předjíždění stačí. Dálnice při 120 ideální rychlost, při 130 už motor točí cca 3950 ale také bych řekl že to ujde. Z Brna do Prahy a zpátky průměrně 140 KM/h se dá bezproblémů jet, při spotřebě do 7,5 L.

5. vnitřní prostor - vpředu u řidiče výborný, přední sedadla také výborné, pohodlné , vůbec mě znich nebolí záda a to jsem na to trpíval., u spolujezdce ujde, vzadu nic moc akorát pro děcka , které mám 2 . Když si sednou do sedaček tak mě kopou do zad. Musím se vpředu trošku se svými 188 cm uskromnit.
Oceňuji velmi prostorný kufr kam složím kočárek , tašky, subwoofer, žebříček atd.

Celkové resumé - přes výtky především k vnitřnímu prostoru, jsem spokojen.

Závady a opravy na autě

1 x výměna čidla teploty vody. Motor na volnoběh dělal psí kusy, držel 3-4 tis. otáček. Nešel nastartovat. Oprava za 700 i s diagnostikou.

Jednou za čas, při kolísání otáček jsem musel vyčistit škrtící klapku. Cca po 30.000 tis.Km. Oprava svépomocí, motor po vyčištění klapky držel asi prvních 1000 km volnoběh 1500, ale pak se to vrátilo do normálu.

Zatuhlé stěrače v 90.000 -potřebovaly promazat.
<
Přejít na standardní verzi stránky »