Zavřít recenzi

Renault R19 chamade

“Nepřekonatelné auto v hodnocení poměrem cena/užitná hodnota, prostě fajn auto.”
  • Rok výroby: 1992 
  • Typ motoru: 1764ccm 16v 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 měs.
  • Průměrná spotřeba: 11 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.2
Myslím, že R19 je velmi osobité auto. Vyrábělo se s velice pestrou nabídkou motorů. ktera začínala karburátorovou "čtrnáctistovkou" a končila 1.8 litrovým motorem se 4mi ventily na válec, tj. 1.8 16v s jejími 136 koňmi. O té bude nyní řeč.

Auto je dost živé, o to se stará motor, který je převzatý ze závodní verze s jinak nastevenou řídící elektronikou. Jde lehce do otáček a sportovnější jízda mu rozhodně není cizí.

Komfort v R19 je dá se říct vynikající, zvlašť když si uvědomíme, že autu je 15 let. Anatomicky velmi dobře tvarovaná sedadla, z nichž řidičovo je výškove stavilené s nastavitelnou bederní opěrkou, jsou velmi pohodlná. Má klimatizaci, elektronická zpětná zrcátka a předni okna. Jemně (možná trochu příliš) nastavený podvozek se hladce přenese přes jakoukoliv nerovnost, já jej mám snížený řekl bych na možné minimum a tak je sice tvrdší, ale jízdní vlastnosti jsou ještě o kousek lepší než už původně vynikající.

Má R19 je v provedení chamade, tedy sedan. Díky své příslušnosti k "rodině 16v" má z výroby velmi povedené nárazníky a decentní křidélko na víku kufru. Sportovni 3-ramený volant je už o výrobce velmi pěkný. Již jmenovaná anatomická sedadla jsou pak další linkou podtrhující sportovní ambice tohoto modelu.

Abych jen nechválil, musím přiznat, že renault obecně má trochu dražší díly. Co se poruch týká, možná jsem měl štěstí, ale zatím mě žádná nepotkala.

Závěrem mylím, že R19 a 16v zvláště bych si troufnul doporučit každému kdo hledá ojeté auto za slušnou cenu, s velmi lákavou výbavou a povedeným designem u kterého si stačí vybrat mezi starším (phase 1) a novějším (phase 2) provedením.

Závady a opravy na autě

Od chvíle, kdy jsem ho koupil ne, ale kupoval jsem ho s menšíma vadama. Mělo rozebrané topení, a nešel otvírat kufr.
<
Přejít na standardní verzi stránky »