Zavřít recenzi

Citroën BX 1,9 GTi

“V době své výroby bezkonkurenční vůz,který strčí do kapsy i kdejaké novodobé.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1988 
  • Typ motoru: 1,9 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 170 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.4
Je to již několikáté BX co mám a nedám na něj dopustit.Člověk sice zanadává když má něco opravit a ono to nejde,ale když autu dáte co chce,tak se vám odvděčí a u BX to platí zvlášť neboť hydraulický systém vyžaduje kvalitní a pravidelnou péči.

Jízdní vlastnosti jsou výborné.Auto dobře drží v zatáčkách,nedá se přetočit(snad jen na sněhu a jelikož má ručku na předek,tak to dá práci)
S dobrými zimními pneu jsem vyjel všude(bydlím v Krušných horách)
Díky hydraulice přejezdy jen zlehka přehoupnete,nehrozí kodrcání jako ve favoritu.Po zvednutí podvozku můžete přejet i větší nerovnosti a výmoly.Když auto plně naložíte,tak opět díky hydraulice nedrhne zadek po zemi,ale pořád je v provozní poloze.

Auto má relativně velký kufr,pohodlná sedadla místo pro posádku je také dobré(9 lidí se vešlo v pohodě)

Výbava také není špatná,ale je dle roku a typu.
Já mám:servo,el.zrcátka,el.okna,el.šíbr,mlhovky,černý interiér,mikroplyš koberce,křídlo,tmavá zadní světla,roletky na zadním platu a origo Alu(možná jsem i něco zapoměl)

Akcelerace je výborná,auto váží něco málo přes 1000kg a 125 koníků to umí rozhýbat,není to žádná zdechlina.

Spotřeba je velmi příznivá 6l/100km-dálky,7l/100km-kombinovná a 8l/100km-město podařilo se mi,ale jet i úsporněji

Důkaz,že hydraulický systém není špatný dokazuje fakt,že i jiné automobilky montují tento systém či systém na podobném principu do svých aut.
Citroen montuje od 70.let hydraulický systém vyjma několika modelů až do dnes,samozřejmě v kvalitnějším provedení viz.C6

Závady a opravy na autě

Když jsem ho koupil,tak velká spotřeba oleje(bylo odpojeno čidlo na olej o čemž jsem nevěděl) čili zapečené pístní kroužky.
Klikovka se protočila v ojnici pístu a utrhla šálu

Opravy a výměny při 170 000km,do té doby vše OK kromě výše zmíněného:
-motor
-pavouk
-brzdový válec
-přední náboj
-komplet spojka
-komplet rozvody
-komplet oleje a filtry
-komplet destičky a kotouče
-nějaké vypínače
-přepad od pístnice

většinou šlo jen o běžné věci co se mění

pozn.Motor s najetými 170 000km vyměněn za motor s najetými 120 000km z r.94(v info uvádím momentální stav 170 000km,protože jiný motor mám v autě teprva čtyři týdny a najel jsem pár km).
<
Přejít na standardní verzi stránky »