Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto mi padlo hned do ruky. O velikosti a variabilitě prostoru se nemá smysl bavit - není konkurence. Motor má dost slušný zátah už od spodu , je tichý, a na tak veliké a vysoké auto spotřebuje celkem málo nafty - 6,5 - 8,5 l/100km.
Podvozek je komfortní , brzdy výborné.
Pracuji v opravárenství automobilů , a tak bych vám dal pár rad , abyste nemuseli navštěvovat servis moc často:
1- Používejte díly originální kvality. Jsou o něco dražší, ale
vydrží nepoměrně déle, než napodobeniny.
2- Pozor ! ROZVODY SE MĚNÍ KAŽDÝCH 5 LET, nebo po
po ujetí počtu km , které se u jednotl. typů liší a stanovuje
to výrobce.
MOTOR :
Naftové motory renault jsou bezproblémové, konkurenci mají pouze u VW a to nižší spořebou. Při používání kvalitního oleje a filtru najede 500.000 km bez problémů. Jediné co se může pokazit kolem 200.000 km je turbo. Repase se pohybuje mezi 7 - 13.000 kč.
BRZDY:
Orig. díly při rozumném stylu jízdy vydrží mezi 50 a 70.000 km. 1 kotouč vydrží 2 obložení.
PODVOZEK:
Na našich cestách trpí nejen podvozek ..........
PŘEVODOVKA:
Každých 100.000km měnit olej 75W 90 SPEED a nebudou problémy s řazením.
SPOJKA:
Najede asi 200.000km. Pozor na chrastění u 2,2 dci. Může být poškoze dvouhmotnostní přítlačák , ten stojí kolem 30.000 kč.
KAROSERIE:
Až na přední kapotu, kterou napadá koroze v zalemování, je espace z venku z laminátu. Doporučuji nakonzervovat dutiny př. kapoty a podlahových nosníků.