Fiat Tempra 1.6 i.e. S.W.
“Pracant, levný ale poruchový.”
- Rok výroby: 1996
- Typ motoru: 1600ccm , 66kW
- Stav km při koupi: 170 000 km
- Stav km nyní: 190 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
1 rok
- Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Tempra v kombíku je praktická a řekněmě celkem spolehlivá, až na italskou tradici - eletriku.
Kufr je po sklopení zadních sedaček famózní a jeho hodnotu zvyšuje i sklápěcí zadní narazník, kdy vznikne naprosto rovná plocha pro nakládání nízko nad zemí, navíc můžete nechat nárazník otevřený a pak převážet dlouhé placaté předměty.
Místa na předních sedaček je dostatek, pohodlí přijatelné. Co je problém jsou zadní sedačky, kde je sice dostatek místa, ale auto se při jízdě kymácí a vzadu je to dost cítit - nikdo tam nechce sedět ;-).
Motor je poslední benzínová 1,6, kterou do Tempry montovali - má 66kW a celkem solidní spotřebu kolem 7-8 litrů na 100km ve městě. Síla je dostatečná - dokonce se dá mluvit i o síle, protože nad 4000 ot/min jako kdyby v něm buchly piliny a je schopen i akcelerace do kopce.
Eletrika - toto je kapitola sama pro sebe, první co přestalo fungovat, tak byly stupně intenzity foukání vzduchu. Stačilo vyčistit konektor u vykonových odporů..... Pak přišly na řadu poblikávající žárovky v ovládání topení a ventilace, dále problémy s konektorem předního světla, rachtající repráky v palubce........
No celkově se dá říct, že na stavbu Tempra stačí, ještě tak rok až dva a koupíme něco pořádného - v čem, ale na druhou stranu kolečka ani pytle s cementem vozit nebudeme.
Závady a opravy na autě
Auto jsem koupil už s vadnými zadními brzdami, slabší spojkou, a trošku hodně zatuhlým řazením. Řazení se nakonec rozhejbalo, stačilo jen trošku WD a šlape do dneška jako hodinky. Zadní čelisti jsem prostě vyměnil (na vrakovišti za pár chtěli 800,-), A spojku jsem nakonec taky musel vyměnit (ta vyšla na cca 4000,-).
Dále jsem měnil přední kotouče (Bremba za 600,- kus), jeden zadni tlumič, který byl vyteklej (vrakáč cca 400,-), no a posledni díl výfuku, který ale, vede až ke katu a má dva tlumiče (4000,-), samozřejmostí jsou rozvody, kladka, klíňáky, filtry, včetně benzínového, svíčky (tak cca 2000,- za vše).
No a na opravu čekájí zadní ložiska, výměna zámku spínací skříňky a diagnostika motoru, protože si tak trochu dělá co chce. No a zajisté ještě spousty problémů, které teprve vylezou na světlo boží.