Hodnocení a zkušenosti s autem
BÝVALÉ AUTO
Mé předchozí auto bylo Opel Corsa r.v. 97, motor 1,4i 44kw, v elektrice a s klimou, koupeno jako ojetina.
Prodal jsem ho, i když s ním nebyly žádné problémy. Bylo ale malé, málo reprezentativní a na 99% mělo přetočené kilometry a chtělo investici do tlumičů, geometrie, brzdových destiček, atd. (jen běžné věci). Prodal jsem ho.
NÁKUP OJETIN
Chtěl jsem koupit opět ojetinu, ale s autobazary mám velice špatné zkušenosti. Vybral jsem si 4 auta, z toho 1 přetočeno o 100 tis km, druhé o 75 tis km, další dvě byly bourané. Vždy jsem přímo kontaktoval prvního majitele a dále kulišácky všechno ověřoval. Kvůli přístupu autobazarů, kterým jsem přestal věřit, jsem se rozhodl koupit raději auto nové.
KOUPIL JSEM ŠKODA 1,2 HTP 47 KW AMBIENTE
Jezdím většinou sám, krátké nebo středně dlouhé vzdálenosti.
OK:
Co se mi na autě líbí:
1/ auto sedí dobře v zatáčkách, z čehož jsem byl nadšený, drží stopu.
2/ příjemná spotřeba, ale pouze když jezdíte rozumně. Ta má se pohybuje okolo 6,1-6,2 litrů - dle palubního měřidla průměrné spotřeby. Jezdím tak s rozumem, ale občas ho proženu, ať nezleniví. Při jízdě nad 130 km/h už to jde se spotřebou docela nahoru, až 8 a víc litrů.
3/ docela dobrá akcelerace na jedničku, dvojku a trojku (do cca 80km/h), pak je to ale slabší, čtyřka a pětka moc netahají.
4/ další pozitivum je, že auto zatím nemělo poruchu
NOK:
Co se mi na autě nelíbí:
1/ už při koupi byl neslícovaný zadní blatník s kufrem. V jednom místě se tyto dvě části vozidla skoro dotýkají. Neřešil jsem to.
2/ pravá noha (koleno) mi při řízení občas vráží do palubní desky.
3/ rádio. U Oplu jsem byl zvyklý natáhnout prst z řadící páky a ovládat tak rádio prakticky po slepu. Tady to není možné, což mě docela mrzí. Musím se tam dívat a hledat čudlíky, abych třeba změnil rádiovou stanici.
4/ rozjezdy pouze na spojku nic moc, motor má jakoby tendenci chcípnout. Musím přidat vždycky více plynu. To samé při couvání na spojku - auto jakoby chcípalo a docela se při tom třese. Řešení - šlápnout více na plyn.
5/ při vyřazení rychlosti - neutrál se jakoby celé auto nepatrně chvěje - už mi bylo řečeno od lidí v okolí, že jsem přecitlivělý a že nic necítí, když jsem jim to zkoušel předvést. Tohle budu konzultovat na příští servisní kontrole. Když se podívám pod kapotu, tak motor trochu viditelně vibruje více než jsem byl zvyklý u Oplu. Větší vibrace podle mě můžou ovlivnit životnost některých částí, třeba uchycení motoru, atd. - ale raději se poptám a mám v plánu porovnat motor s 1,2 HTP od bráchy. Možná jsou nepatrné vibrace normální, nevím.
6/ sedačky někde vzadu občas zavržou
7/ páčka na manipulaci výšky sedadla je úplně hrozně vyřešena. Musel jsem se naučit do auta lézt tak, abych o ni nezavadil nebo ji nepřisedl při nastupování.
I přes tyto ne zrovna zanedbatelné problémy jsem vcelku spokojen.