Zavřít recenzi

Daihatsu Move

“Malý velký vůz bez chyb.”
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 847 
  • Stav km při koupi: 150 000 km 
  • Stav km nyní: 165 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.8
Komfort jízdy není příliš vysoký, v autě je poměrně znatelný hluk přenášející se od kol (motor je tichý), odpružení je velmi tvrdé (ne však tak tvrdé jako v Daihatsu Feroza), pomůže jen 350kg náklad v kufru :-)

Výhled naprosto dokonalý, neuvěřitelný pocit ohromného prostrou (navzdory výjimce z TP o šířce kabiny). Ford Explorer proti tomuto působí velmi stísněně (vyzkoušeno) - pocit vytváří hlavně ohromné čelní sklo.

Variabilita - téměř bez chyby. Zadní sedačky se dají posouvat a naklápět na obě strany, vysoká výška kabiny umožní pohodlně nacpat i vysoké věci do auta (např. plynové kamna na výšku a ještě zbyde tuna místa - do pětimetrového Scorpia je musím cpát naležato). Nízký nakládací práh a bočně otevírané dveře jsou moc pohodlné.

Motor je i přes svojí nepatrnost velmi silný v poměru k váze (800kg s řidičem a drobným provozním nákladem), automatická převodovka dává silnou výhodu při rozjezdu i před turbodieslovou oktávkou. Maximální rychlost 126km/h není moc příjemná, ale lze se dostat i přes 150km/h, takže narozdíl od Smarta můžete spěchat, ale to už je tříválec dost nenasytný a vezme si i devět litrů, chtělo by to čtyřrychlostní automat.

Motor, ač je tříválec, disponuje příjemným zvukem na rozdíl od motorové pily alias Fabia 1.2 HTP.

Automatická převodovka je třírychlostní a velmi dobře odstupňovaná, k dispozici je pouze režim 1, 2 a D, takže žádné volby ekonomické nebo sportovní jízdy, je však jednoduché nastavit na motoru bowden sešlápnutí plynu, takže jí lze trochu zesportovnit.

Brzdy jsou až příliš jedovaté a hodilo by se ABS.

Řízení je ve vyšších rychlostech příliš citlivé, hodil by se variabilní posilovač jako má Scorpio

V základní výbavě je Airbag řidiče (spolujezdcův pokud vím nevyráběli) a imobilizér.

Uvnitř auta je málo odkládacích míst, chybí přihrádky, ale to je dáno hlavně šířkou vozidla a ne výbavou či kvalitou (Smart taky nemá moc místa na odkládání).

Závady a opravy na autě

Funkční poruchy se zatím nevyskytly žádné.

Běžné opotřebení:

Zkroucené přední kotouče - výměna cca 1500,- Kč
Brzdové destičky - cca 1000,- Kč.

Zadní ložiska jsem měnil (dlouho stálo v bazaru, jinak byly ložiska ve 100% stavu) - originál kit stojí asi 300,- Kč na kolo, ale jsou tam běžné ložiska, tak jsem je koupil v ZKL (české) a stály cca 100,- Kč na jedno kolo.

Výfuk - je dost děravý, ale zatím rámus nedělá. Jde sehnat i za 2500,- Kč (nový).

Blok motoru je orezlý - je to Japonec a neukápne z něj ani kapka oleje...

Lemy kol - klasika, ohnilé.

Tlumiče - cca 70% stav, ještě originální, avšak totálně orezlé.

Automat - bez závady, naprosto perfektní.

Motor - zřejmě po opravě sacích ventilů a pístních kroužků, naprosto perfektní stav.
<
Přejít na standardní verzi stránky »