Hodnocení a zkušenosti s autem
Komfort jízdy není příliš vysoký, v autě je poměrně znatelný hluk přenášející se od kol (motor je tichý), odpružení je velmi tvrdé (ne však tak tvrdé jako v Daihatsu Feroza), pomůže jen 350kg náklad v kufru :-)
Výhled naprosto dokonalý, neuvěřitelný pocit ohromného prostrou (navzdory výjimce z TP o šířce kabiny). Ford Explorer proti tomuto působí velmi stísněně (vyzkoušeno) - pocit vytváří hlavně ohromné čelní sklo.
Variabilita - téměř bez chyby. Zadní sedačky se dají posouvat a naklápět na obě strany, vysoká výška kabiny umožní pohodlně nacpat i vysoké věci do auta (např. plynové kamna na výšku a ještě zbyde tuna místa - do pětimetrového Scorpia je musím cpát naležato). Nízký nakládací práh a bočně otevírané dveře jsou moc pohodlné.
Motor je i přes svojí nepatrnost velmi silný v poměru k váze (800kg s řidičem a drobným provozním nákladem), automatická převodovka dává silnou výhodu při rozjezdu i před turbodieslovou oktávkou. Maximální rychlost 126km/h není moc příjemná, ale lze se dostat i přes 150km/h, takže narozdíl od Smarta můžete spěchat, ale to už je tříválec dost nenasytný a vezme si i devět litrů, chtělo by to čtyřrychlostní automat.
Motor, ač je tříválec, disponuje příjemným zvukem na rozdíl od motorové pily alias Fabia 1.2 HTP.
Automatická převodovka je třírychlostní a velmi dobře odstupňovaná, k dispozici je pouze režim 1, 2 a D, takže žádné volby ekonomické nebo sportovní jízdy, je však jednoduché nastavit na motoru bowden sešlápnutí plynu, takže jí lze trochu zesportovnit.
Brzdy jsou až příliš jedovaté a hodilo by se ABS.
Řízení je ve vyšších rychlostech příliš citlivé, hodil by se variabilní posilovač jako má Scorpio
V základní výbavě je Airbag řidiče (spolujezdcův pokud vím nevyráběli) a imobilizér.
Uvnitř auta je málo odkládacích míst, chybí přihrádky, ale to je dáno hlavně šířkou vozidla a ne výbavou či kvalitou (Smart taky nemá moc místa na odkládání).