Zavřít recenzi

Citroën ZX 1.4i reflex

“Nevýrazné auto, které má co nabídnout.”
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 1.4 i 
  • Stav km při koupi: 150 000 km 
  • Stav km nyní: 225 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.6
Auto jsem kupoval od rodičů a bylo a stále je v perfektním stavu. Auto má aktuálně najeto 225000 km a prodělalo opravy, které se převážně vztahují k podvozku. Tyčky stabilizátoru na přední nápravě jsem již měnil nespočtukrát (česká silnice je holt česká silnice). Každý rok vyndavám dva poslední díly výfuku a pečlivě natírám - korodují pravidelně.

Dělám také ošetření dutin, ale je to spíše prevence než nutnost - pozink kasle je pozink kasle. Motoricky je to držák. Zaznamenal jsem jen drobné prolémy s pravidelností chodu motoru za studena - napojení na diagnostiku a restart počítače problém vyřešil. Měl jsem také problém s palivovým čerpadlem - nespínalo. Výměna by byla drahá a tak jsem to řešil pročištěním kontaktů a problém se již znovu neobjevil.

Také jsem musel nechat promazat startér. Vyluzoval těžko reprodukovatelné zvuky a obával jsem se, že budu muset investovat do nového či do repase.

Jízdní vlastnosti ZXka jsou super. Podvozek je resp. byl špičkou ve své třídě. Nerovnosti na silnici téměř necítím. Mám aktuálně služební fábii 1.4 TDI a i když je to vůz mladší, podvozkem se ZXku nevyrovná, fábie hopsá jako koza. Motor 1.4 je pro lehké auto dostačující. Jen brzdy se mi nezdají. Docela rychle vadnou.

Vnitřní prostor je skutečně velký. To se týká i místa na zadních sedačkách. Zavazadelník je dostačující a po sklopení zadních sedaček velký. Převážím pravidelně dvě horská kola a nemám zásadní problém.

Stupeň výbavy Reflex je základ, který prakticky žádnou výbavu neobsahuje. Doporučuji Avantage či Auru. Obsahují více elektriky (Aura) a jiných komfortních vychytávek (Aura, Avantage).

ZXko můžu všem doporučit. Do 50 tisíc korun neseženete lepší vozítko.

Závady a opravy na autě

Tekl levý přední tlumič.

Popraskané lanovody ruční brzdy.

Vadné brzdové obložení na zadní nápravě.
<
Přejít na standardní verzi stránky »