Zavřít recenzi

Hyundai Elantra 1.6 liftback

“Pohodlné a přes uvedené závady vcelku spolehlivé auto, výborná pořízovací cena.”
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: 1.6 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 128 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 let
  • Průměrná spotřeba: 7,6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.2
Jezdíme (já a manželka) velmi plynule a rozumně, dálnice/silnice/Praha asi v poměru 70/20/10. Servis ve značkovém servisu (Butovice - zpočátku perfektní, později dobří, nesledují, cu ož udělali minule a tak někdy udělají víc, než je potřeba - je nutno je hlídat).

Gumy Kumho originál vydržely asi 70 tis. km (!)- při našem stylu jízdy stačily, ale jsou dost tvrdé, proto se nesjížděly.

Nyní gumy Pirelli 6 (výborné) a zimní Firestone (tak dobré).

Odpružení je trvrdší, na dlouhé jízdy ale jezdíme plně naloženi a tak je to plavnější. Jízdní vlastnosti se mi zdají velmi dobré.
Volant bych měl radši menší, ale řídí se pohodově.

Jezdíme denně v zimě v létě, s rakví na lyže do hor atd. Kufr je dost velký a dobře naložitelný, dokonce si dávám věci na dovolenou i do rezervy pod podlážkou kufru. V autě je hodně místa, rád si sednu i dozadu (mám 190 cm a 90 kg), kde se cítím velmi pohodlně.

Přední sedadla jsou tvrdší, ale dobře anatomicky udělaná - hlavně jsou dlouhá opěradla. Při sednutí a jízdě v passatech (nejnovější i předchozí verze) jsem byl jejich sedaly a délkou opěradel i sedáků velmi zklamán.

Vůbec prostor a pohodlí včetně úložných a odkládacích prostorů jsou na takovéto auto velmi dobré

Hluk od motoru a převodovky je poměrně dost v autě slyšet, ale není to nic hrozného.

Jednou mě vykradli doma na dvoře (v Praze) - rozbili okénko u řidiče a vzali autorádio. Oprava byla na pojišťovnu, ale zapadlé kousky skla jsem nalézal ještě po několika měsících.

V Amsterodamu v podzemním parkovišti se pokoušeli ukrást plastové poklice, ale ty sundat bez sundání matic nejdou, tak sklapli.

Spotřebu máme tak kolem 7,6 l/100km; naprosto žádné úniky oleje nebo vody. Klimatizace (ruční) funguje dobře.

Vzhledově se mi to auto moc líbí, i dosud.

Závady a opravy na autě

v záruce: výměna řídící elektronické jednotky Bosch, oprava převodovky (synchron 2. stupně), výměna předního pravého ložiska, žárovka předního světlomëtu (velmi špatný přístup)

mimo záruku: písty zvedání kufru (liftback), přední brzdové kotouče, celý výfuk včetně katalyzátoru (celá oprava asi za 40 tis. Kč)

utrhla se řemenice náhonu vodního čerpadla - nutný odvoz odtahovkou do servisu, výměna včetně čerpadla a řemenů 15 tis. Kč

běžná údržba: brzdové destičky (ale to je normální), stírací lišty.
<
Přejít na standardní verzi stránky »