Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto mám pár dní, takže tohle jsou jen první dojmy, ne nějaká recenze spolehlivosti. Ale za tu chvíli už jsem zjistil, co se mi na autě líbí a co mi na něm vadí.
Když k autu přijdu zepředu, vypadá jako o trochu větší Lanos, což mě trochu mrzí, přecejen je to jiná kategorie. Z boku a zezadu je to podle mého jeden z nejlepších designérských kousků.
Když o auta sednu, je to docela obývák. Kaplička před očima neuchvátí, ale rozhodně neurazí, rádio je poměrně vysoko, takže si člověk nevykloubí rameno když ho chce ovládat. Nad rádiem je tlačítko tempomatu (38-155km/h), mlhovek a nouzových světel a pod rádiem ovládání topení/klimatizace. Moje auto má najeto skutečných 52000km, takže klima funguje a ještě neodešel chladič (lepší nahrazovat druhovýrobou-originál špatně řešený) atd.
Volant není příliš příjemný do ruky. Za prvé má velmi tenký věnec a za druhé při otáčení dlaní vydává hnusné vrzavé zvuky. Další věc, kterou bych vytknul je řadička. Tak blbý tvar jsem v ruce ještě nedržel. Vypadá asi jako půlka koule tou seřízlou stranou nahoře a je z docela tvrdého materiálu.
Když člověk otočí klíčkem, začne na něj mrkat kontrolka pasů a auto nevím kolikrát zapípá. Nastartovat, rozsvítit...kde to má kontrolku na potkávačky? Nemá, jen dálky. Potkávací/obrysová jsou signalizována maximálně podsvícením palubky. Jinak to má kontrolky na všechno možné, trochu mi asi bude vadit to, že se TCS (Traction Control System) nedá vypnout tlačítkem (jen pojistkou). Za jedna (už jsem tedy viděl přesnější řadičky) a jedeme.
Člověk po přesednutí z běžného auta pochopí, že s tímhle se jezdí jinak. V Passatu si člověk připadá jako v autě, kdežto tady díky barvám, pocitu a kombinací dalších vjemů (audiosoustava atd.) si spíš připadám jako v pojízdném obýváku. Čtyři místa pro normální vzrostlé lidi bez toho, aby se musel někdo extra uskromňovat a páté místo pro skřeta. Tohle auto nemá cenu nutit do sportovní jízdy protože ji prostě už ze své podstaty solidně zvládnout nemůže. Tedy abychom si rozuměli co to je sportovní jízda. Mluvím hlavně o technických tratích typu zatáček, náklonů atd. Jinak na sport typu "Já nebo Octavie/Passat TDi na světlech" ani nestojí za to nic psát, první generace se určitě nechytá. Druhá ano, ale Leganza je rok 1997, OII 2006. Teď se na mě sesype halda těch, kteří pro VW i přes plot (ŠkoFIN) skočí, ale opravdu mi netvrďte, že nějakých 66 nebo 72kW TDi přetlačí 98kW benzín. Leganza je sice těžší, ale ne o moc. Jinými slovy dynamika naprosto postačující, když člověk potřebuje předjet, tak může naprosto bez problémů, akorát holt u benzínu musí řadit. Jak už jsem psal, sportovní ambice žádné, auto se dost naklání, do nějaké mezní situace jsem se nedostal, takže zatím nevím.
Trochu mi vadí hlučné motorky stahování oken a pípání při nechaném klíčku v zapalování.
Vestavěná audiosoustava je řekl bych velmi slušná a kdo viděl ty repra vzadu, tak mi dá za pravdu. Originál rádio jsem tam už dávno neměl, i když TANK je stylový, pořídil jsem Parrota CK5100 a jsem spokojen.
S autem jsem navzdory vyjmenovanému moc spokojen, jelikož za peníze, které jsem do něj investoval mi nabídlo velmi slušný prostor a pohodlí, relativní bezpečí (2x AIRBAG+dlouhý čumák). Tohle auto si asi nikdo jiný mého věku nepořídí, protože to není Golf nebo něco na masáž ega. Ano, není to auto na předvádění se, Korejci žádnou image nemají a to je známá věc. Na druhou stranu, poměr cena/výkon bezkonkurenční, rozhodovat se mezi olítaným Mondeem/Omegou/Vectrou/Passatem, který má 3x stočený tachometr a poslední dva roky stojí v AAA a nebo Leganzou s doloženou servisní historií atd. (po rozvodech) bylo celkem jednoduché. Poslední věc, která rozhodla byla, když mi známý, který dělá servis Daewoo aut (v Praze 8, Daewroleťáci vědí kde) řekl, že pokud ji nevezmu já, kupuje si ji on pro sebe.
Ceny náhradních dílů nejsou žádná tragédie, v dnešní době už na Korejce existuje druhovýroba, takže to docela jde. Spíš je problém s tím, že tyhle auta moc lidí nedělá (a když už dělá, tak je problém v tom, aby to dělali pořádně). Naštěstí v Praze všichni kdo mají Daewoo víme o jednom, který je řekl bych velmi slušný.