Hyundai Santa Fe SUV
“Příjemný společník na cesty.”
- Rok výroby: 2002
- Typ motoru: 2.0 CRDi
- Stav km při koupi: 75 000 km
- Stav km nyní: 94 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
9 měs.
- Průměrná spotřeba: 6,0 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jinak vše O.K.
Jedna zvláštnost - pokud opustíte auto a ponecháte klíčky v zapalování, tak po návratu a pokusu nastartovat se vám nepodaří start. Bylo mi vysvětleno, že je to specifická funkce immobilizéru (ochrana před opomenutím klíčků v zapalování a následné zneužití zloději). Musíte klíček vyjmout ze zapalování, uzamknout a znovu odemknout, poté lze nastartovat bez problémů. U jiných aut jsem se s podobnou funkcí nesetkal...
Jízdní vlastnosti jsou specifické pro tuto kategorii aut - plavné, pohodlné, vynikající odpružení, skvělý přehled o dění před sebou, v zatáčkách se silně naklání (drží celkem dobře stopu), brzdy vynikající, nemají tendenci slábnout (ale využívám je minimálně - snažím se jezdit předvídavě).
Velmi nízká úroveň vnitřního hluku (alespoň v porovnání s Octávií TDI). Vynikající spotřeba - pokud má člověk "lehkou" nohu - dá se s ním jezdit v běžném provozu (rychlostní komunikace 70%, město 10%, dálnice 20%) za 6,0 litrů/100km (průměrná rychlost je cca 75km/hod!, včetně vesnic, kde se snažím dodržovat limity...)! Největší spotřebu jsem měl 9,25 litru při cestě do Španělska (stálá konstatní rychlost okolo 150km/hod), plné obsazení 5 lidmi, plný kufr až po střechu auta.
Závady a opravy na autě
Co se týče poruch - v 85.000km jsem měnil kosti stabilizátoru (podle mě je to velmi slabé místo tohoto typu auta). Oprava není příliš nákladná, včetně práce se pohybuje do 2.000Kč (zabere asi 3hod). Poté jsem nechal auto projít běžnou kontrolou v 90.000km (výměna všech kapalin, filtrů, oleje - včetně rozvodovky, převodovky, vyčištění klimatizace = 10.000Kč) + mnou nahlášená oprava (po nastartování namodralý kouř - 2ks špatných žhavících svíček - měněny všechny, a neklidný běh studeného motoru - přicpané vstřikovače, 1ks musel být zcela vyměněn = 11.000Kč). Takže to mě dost překvapilo...
Je pravdou, že auto jsem kupoval ojeté a vstřikovače zásadním způsobem ovlivňuje kvalita nafty (nevím, co používal můj předchůdce) a to samé žhavící svíčky - je to v podstatě spotřební materiál.
Je pravdou, že po vyčištění klesla spotřeba ve stejném režimu o 0,5 litru! Při použití kvalitní nafty SHELL POWER DIESEL dokonce o další 0,25 litr...