Zavřít recenzi

Renault Thalia 1,5 dCI ICE

“Dobré pohodlné auto.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru: 1,5 dCI 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 63 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 5,05 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.8
Auto jsme koupili jako nové v roce 2003. Protože jsme věděli, že v následujících letech budeme jezdit denně větší počet kilometrů (cca. přes 120km), zvolili jsme úsporný dieselový agregát.

Jako výbavu jsme zvolili základní Authentique, ale díky tomu, že v létě 2003 probíhala akce ICE, dostali jsme manuální klimatizaci zdarma. Jako volitelné příslušenství jsme si nechali akorát přidat výškově stavitelný volant a sedadlo (protože já a manželka jsme dosti rozdílných postav).

Protože to byl první diesel, co se mi měl dostat pod ruce, tak jsem byl velmi zvědavý na to, jak se mi s ním bude jezdit (těsně předtím jsem měl 2,2i v R21). Během vlastnictví Thalie jsem jako služebními auty jezdil Škodou Felicií 1,3 a Škodou Fabií 1,2 HTP. Rozdíl mezi výše jmenovanými auty a Thalií 1,5dCI byl až neskutečný. Nastartování motoru vždy napoprvé (i v zimě, při -20C - auto stálo venku) - což se mi např. u Felicie ne vždy povedlo. Chod motoru byl velmi kultivovaný a přesto dokázal s poměrně lehkou Thalií docela slušně "zacvičit". Na křižovatce není problém ujet většině Fabií a podobným autům. Největší nadšení z motoru u mne vyvolával zátah na 3. rychlostní stupeň např. v kopci. Po přišlápnutí plynového pedálu, jinak poklidně jedoucí auto, začalo zrychlovat až neuvěřitelně (na maloobjemový agregát).
Co se týká spotřeby paliva. Neni si nač stěžovat. Prvních asi 40tis se najezdilo půl na půl dálníce - město. Zbývajících 20 tis převážně město. Jízda po dálnici byla většinou svižná - tzn. občas i za hranicí povoleného rychlostího limitu. Za celou dobu provozu se průměrná spotřeba dostala na 5,05l / 100 km.

Všude se píše, že nastavení podvozku je příliš měkké - pro francouzská auta obvyklé. Nejsem žádný závodník a tak jsem nějaké náklony karoserie v zatáčkách příliš nepociťoval. Rozhodně ho ale mohu posoudit jako velmi pohodlný (např. proti Fabii). S rozbitými českými silnicemi se popral docela srdnatě.

Jako slabší stránku auta bych označil méně prostoru na zadních sedadlech - tedy hlavně za mnou - sice se tam manželka vešla, ale o nějakém vzdušném a pohodlném posezení nemůže být řeč - faktem je, že mám při své výšce sedadlo posunuto zcela vzad. Když sedí vpředu někdo s "konfekční" postavou, tak je i vzadu dostatek prostoru.
Zavazadlový prostor je svou velikostí nepřekonatelný, ale malý vstupní otvor je opravdu někdy příliš malý.

Dílenské zpracování interiéru mi přišlo poměrně slušné - i když jeden díl palubní desky ne zcela lícoval s pravými předními dveřmi. Jinak ale jsem za celých víc jak 60 tis km nepostřehl žádné výrazné vrzání nebo skřípání.

Jinak výbavu auta i v "nejořezanější" verzi považuji za poměrně slušnou (např. 2x airbag, posilovač řízení, 14" kola), což byly v době nákupu (r. 2003) např. u Fabie příplatkové položky za nemalé peníze.

Protože celkové vedlejší náklady (kromě standardních garančních prohlídek a výměny opotřebovaných součástek - brzdové destičky, kotouče) na opravy poruch byly cca. Kč 7500,- po 3,5 letech ježdění - tzn. 63 tis. km, myslím si, že mohu s klidem prohlásit, že se jedná o poměrně spolehlivé a na provoz levné auto.

No a protože nyní již potřebujeme kombíka a důvěru ke značce Renault jsem neztratil (naopak vlastnictví Thalie jí prohloubilo), tak jako další auto budeme kupovat Megane Grandtour.

P.S. - nebýt svérázného značkového servisu, tak je vlastnictví vozu zn. Renault ještě příjemnější záležitost

Závady a opravy na autě

- občas praskající žárovky předních světel

- nedržící opěradlo sedadla řidiče (opraveno v záruce - možná na tomto mám i svůj díl viny - jsem přeci jen "prostorově výraznější" postavy)

- muselo se měnit ložisko zadního pravého kola (opraveno v záruce). Tuto závadu ale podle mě způsobil mechanik autorizovaného servisu poté, co kontroloval obložení zadních brzd (manželce se podařilo jet po dálnici se zataženou ruční brzdou - přes 100km/h asi 30 km - toto Thalie bez problémů ústála) a od té kontroly začalo zadní kolo hučet - že by to byla náhoda se mi nezdá

- cca. v 50 tis začalo zadrhávat zavírání pravého zadního okénka - výměna celého mechanismu - bohužel po záruce (cca. 3500)

- po garanční prohlídce po 60 tis (výměně naftového filtru auto nestartovalo) - opraveno zdarma - protože bylo prý vadné nějaké těsnění u nově namontovaného naftového filtru

- před prodejem jsem nechal preventivně vyměnit tlumiče zadních kol (už rosily) - domnívám se, že jejich předčasný odchod zapříčinilo denní ježdění po jedné české dálnici, jejíž povrch se nejvíce podobá roletě (cca. 4000)
<
Přejít na standardní verzi stránky »