Renault Laguna 2.0i RXE
“Komfortní, pohledné,úsporné auto, ale za cenu vysokých nákladů.”
- Rok výroby: 1999
- Typ motoru: 1998/benzín 83,5 kW
- Stav km při koupi: 148 000 km
- Stav km nyní: 192 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
2 roky
- Průměrná spotřeba: 8 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz je velmi komfortní,vybavený(climatronic, 4*el.okna+zrcátka,ABS, 4*airbagy,tempomat,vyhřívání sedaček a předního skla, počítač, 4 kotouče), poměrně živý(na 114 koní mě překvapila dynamika tohoto motoru) a úsporný(7-9 litrů).Ale to je z kladných věcí asi tak vše.
Ty poruchy, pořád jezdit do servisu,to člověka pěkně otráví.Udělal jsem chybu, že jsem koupil auto se starým, asi nepovedeným osmiventilovým dvoulitrem, který mě žere olej a asi budu muset buď měnit motor, nebo dám auto na náhradní díly.V nových lagunách(facelift) už byly běžně 2.0 16V se 140 koňmi,jen já jsem koupil takovýto starý paskvil.Nový model s motorem ze starého modelu...
Jinak je auto vzhledově povedené, koroze nulová, zlatá metalíza autu sluší...
Závady a opravy na autě
Mělo poruch až mnoho. Koupil jsem auto bourané na předek, dovezeno z Francie, ze Štrasburku(před 2,5 lety), stálo 40000,-. Oprava stála dalších zhruba 50000,- takže náklady se blížily 100000 Kč. Což nebylo moc, za takové auto v té době. Ale...neustálé problémy s elektrikou-sahary buď nešly vůbec(taky jsem to jednou v koloně uvařil), nebo když bylo mokro tak šly pořád a nevypnuly(takže poprvé ráno vybitá baterie), pak se mě to stalo ještě několikrát, ale to už jsem si dával pozor-příčina- zaoxidovaná relátka.
Netěsnící klimatizace, opravováno na osmkrát a stejně netěsní jak by měla.
Špatný cyklovač stěračů-na prví polohu ,,lítá" jak na druhou polohu, ale jen když je motor v otáčkách, na volnoběh jdou normálně, netuším příčinu...
A když stěrače v první poloze vypnu, zůstanou tam kde byly a nedojedou...Na ostatní polohy funguje o.k.Že by to dělalo špatné lucaso, nevím...Vadný termostat, motor se neohřeje.Když je mokro, nefunguje ABS.Žárovky v podsvícení palubovky praskají jak na běžícím pásu.Nefunkční vyhřívání předního i zadního skla-sice jen kontakt, ale najít to-hrůza...
Teď mě teče servo.A co je nejhorší, motor je asi v háji, protože žere olej...Asi 2 litry na 10000 km.Jinak-výměna spotřebních věcí-ložiska, desky, zadní kotouče.