Zavřít recenzi

Renault R19 1,8 16V

“Anděl s ďáblem v těle.”
  • Rok výroby: 1991 
  • Typ motoru: 1,8 16V 
  • Stav km při koupi: 270 000 km 
  • Stav km nyní: 300 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7,5-13 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 5.6
Auto má slušné jízdní vlastnosti a vzhledem k objemu a výkonu má při rozumné jízdě přijatelnou spotřebu okolo 7,5 L.

Problém nastavá při opravách díky konstrukci vozidla.

Především velkou překážkou je rám pod motorem který hodně komplikuje některé opravy a konstrukce odpružení zadní nápravy pomocí torzních tyčí které obvzláště u tohoto modelu rády praskají.

Z přehledu závad jsou nejčastější problémy s elekroinstalací vozu (osvětlení přístrojů), řízením motoru ( řídící jednotka, snímač polohy škrtící klapky, el. mag. ventil volnoběhu atd), životností motoru (spotřeba oleje, hydraulická zdvihátka ventilů) a podvozkových součástí (zavěšení kol, tlumiče, řízení)

Ceny některých náhradních dílů (převážně spotřebních - brzdové obložení, kotouče, lanovody, ruční brzdy, olejový filtr atd)jsou, proti některým konkurenčním vozům této kategorie a věku, přijatelné. Ceny ostatních dílů při větších opravách motoru, převodovky nebo karoserie jsou už podstatně vyšší až přehnané. Dostupnost použitých náhradních dílů je dobrá.

Karoserie po x letech nedisponuje výraznou korozí.
Odhlučnění interiéru není kvalitní, obvzláště při vyšších rychlostech.

Motor má dostatek síly na provokaci novějších vozidel, bohužel se ale musí pro využití jeho charakteru dosti vytáčet, pokud na to někdo zapomene a bude se držet s ručičkou otáčkoměru do 4000ot/min tak ho překvapí i leckterá Felicie. Při velice razantní jízdě je omezovač otáček dobrý kamarád.

Závady a opravy na autě

Hned po koupi byla nutná výměna spojky a po cca měsíci výměna těsnění pod hlavou.
<
Přejít na standardní verzi stránky »