Citroën XM 2.1 Turbo D 12V
“Dobré auto za slušnou cenu.”
- Rok výroby: 1991
- Typ motoru: 2.1 Turbo D 12V 80 kW
- Stav km při koupi: 584 000 km
- Stav km nyní: 591 316 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
8 měs.
- Průměrná spotřeba: 9,5 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem zakoupil loni na podzim za 7500 Kč, neboť moje předchozí uno se do slova a do písmene rozpadlo....Bylo bez STK+E, tu udělali známí u nás v JZD za lahvinku a kartáč červenejch máček, jinak nevím jestli by to jinde prošlo.Navíc podle TP je to 2.5Turbo D rok 95, a to auto je 2.1 z roku 91, takže asi přeražená čísla....
Jezdím denně, ráno vezu děti do školky(cca 11 km), pak do práce a večer s tím jezdím na pivo do hospody do 6 km vzdálené vesnice.Nejsem moc náročný, ale jedná se o moderní,hezké,pohodlné a i přes problémy s motorem svižné auto, škoda že půlka jinak velmi bohaté výbavy nefunguje.Vytáhl jsem z něho 180 podle tachometru.Jinak jezdím po okreskách 120-130, v obci 80-90, a vezme si průměrně 9,5 litru nafty na 100 km.Což je dost, ale já jezdím s liazkou v JZD, takže mám olej i naftu zadarmo.
Letos v létě vyrážíme na Gargáno do Itálie, mám trochu strach aby mě kvůli kouření vůbec pustili přes hranice...No pojedu v noci, třeba si nevšimnou...
.Zatím jsem s obávanou hydraulikou problém neměl.
Závady a opravy na autě
Auto má poruch povíc.Motor už má něco za sebou, žere olej jak blázen.Tak 2 litry na 1000 km(odhad, neřeším to).Zvuk to má horší než sousedovo vychlastané piáno...Auto kouří jak 30 let stará avie, lidé v autech jedoucích za mnou přežijou jen s zaplým vnitřním okruhem, nebo v plynových maskách.Když vyjíždím z garáže tak manželka nesmí věšet prádlo:o)))
Další věc- PP okno jde stahovat pouze od řidiče.Centrál většinou neodemče dveře vzadu, ale to by asi stačilo vyčistit.Když jsem loni auto koupil, naplnil jsem klimu, a ejhle, je tu jaro a zhruba půlka náplně je pryč...Nefunguje ABS ale to neřeším protože to nepotřebuju.Nefunkční servo-zadřené čerpadlo, takže to není auto pro lidi se slabými pažemi:o))Aspoň mě s tím nejezdí manželka:o)))
Koroze karoserie by se možná dala nazvat korozí totální(dveře, lemy,prahy, navíc bílá barva a je to dost vidět), ale podlaha je slušná, a to je hlavní.Světe div se, vyhřívání sedaček funkční.Je rozbitý displej na climatronicu, a celkově, asi půlka palubky nesvítí.
Někdy tam nemůžu zařadit dvojku.Když jsem auto koupil, měnil jsem kotoče, neb byly tenké jak papír a hrbaté jako pleť Pavla Poulíčka.A při mém, podle manželky brutálním stylu jízdy to byla nutnost, abych neohrožoval děti, které denně vozím. Výfuk je taky rezavý, je to teď docela rachot, ale už budu mít nový z vrakoviště.Ale zas se teď za mnou otáčí mladé holky...