Hodnocení a zkušenosti s autem
Je to moje první relativně silné auto, relativně proto,jelikož v dnešní době mají podobný výkon což je necelých 200 koní, dokonce i některá dieslová auta a vozy s menším obsahem válců i jejich počtu....
Myslím si ale že na úkor výdrže těchto nových silných motorů.
Tento motor pokud je o něj aspoň trochu staráno najede bezpočet kilometrů,přispívá k tomu i rozvodový řetěz místo řemene,navíc jak se říká "objem ničím nenahradíš" a já tomu věřím :)
Jízda v tomto a myslím že i ve většině BMW je příjemná a každou chvíli jako by Vás auto prosilo abyste mu pořádně šlápli na plyn :) nedoporučuji však se studeným motorem, hlava 24 ventilového agregátu má sklony k praskání, vytáčením studeného motoru je riziko mnohem větší.
V nizkých otáčkách se moc neděje, jede jako běžné auto, a to zhruba až do 3 tis otáček za minutu, pak už je znát citelný a svižný nárůst výkonu který se zastaví až těsně u hranice 7 tis. otáček. Maximální rychlost sem nezkoušel, podle TP je to přes 230km/h. Ostatní majitelé tvrdí že 240 také není problém :)
V těchto rychlostech se už ale citelně projevuje vysoká spotřeba, pokud ovšem pojedete "štreku" rychlosti do 120km/h pojede zhruba kolem 8,5 až 9 litry benzinu na 100 km což na obsah tohoto motoru,počet válců a pověst žíznivého benzinového BMW není zdaleka moc. Táta jezdí s Renaultem Laguna 2,0 běžne za 10 :)
Co se týče vyhlášeného podvozku BMW tak musím jedině souhlasit, ačkoliv jezdím zatím na gumách s vysokým profilem ( koupil sem je spolu s elektrony ) nikdy se mi nestalo že by auto zatáčku nezvládlo. s lepšími pneu to bude ještě zajímavější :) co se mi ale moc nezdá jsou slabé brzdy, na čtyři kotouče jsem čekal lepší nárůst brzdného účinku, no snad to budou jen slabší destičky,ačkoliv senzor opotřebení stále nic nehlásí...
Sedačky jsou pohodlné a nebýt toho že jsou kožené jistě by byly pohodlné i za jízdy :) nejde o tvarování ale o tu kůži ve které člověk příšerně lítá ze strany na stranu i v menších zatáčkách, jinak elektrická podpora beder je prima věc na delší cesty, nebolí vás pak záda.....
Nastupování do vozu je velmi příjemné díky velkým dveřím kterými však disponuje pouze kupé a cabrio.
Musím podotknout že ačkoliv se jedná o kupé je vzadu více místa než v některých sedanech!
Vůz má bezrámová okna což podtrhuje sportovní ráz auta, a hlavně to skvěle vypadá :)
BMW vždy šetřilo na základní výbavě,takže potkat 325i s kličkami na okna není problém. za vše se tenkrát tvrdě připlácelo, takže najít zachovalý vůz s touto motorizací a zároveň slušnou výbavou je celkem problém.
Já sem s výbavou spokojen : manuální dvouzónová klima, dálkový centrál, el.zrcátka,okna, dojezdy oken, kůže, velký palubní počítač, samosvorný diferencíal, ASC,ABS............
Namontovali Vám tam co jste chtěli, když jste zaplatili :))
Na závěr nemůžu jinak než chváli a doporučit, auto s bezva výkonem, relativně slušnou spotřebou, stále přitažlivý design, image značky atd.....
Jen v zimě je mi zadní náhon i protiprokluz k ničemu :))))
prostě v zimním období lepší zagarážovat a vytáhnout něco jiného, třeba obyčejnou škodovku :)
Při koupi dávat pozor na spáry na karoserii, snadno tak odhalíte havárku, ačkoliv těchto aut u nás nebouraných moc nejezdí, většina je přitažena již bouraná z německa a u nás rychle pospravována :(
pozor také na výfuk, je dost drahý, a stav náprav, věci jako ložiska, ramena,silentbloky apod. nejsou zrovna levné ani na takto staré auto.
Jinak koupi mohu doporučit,zejména mladým lidem kteří touží po silném nejaponském voze :)