Zavřít recenzi

BMW 325 i e36 coupé

“Super image,jízda,pohodlí, prostě BMW 325i coupé.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1994 
  • Typ motoru: M50 B25 2496 R6 
  • Stav km při koupi: 250 000 km 
  • Stav km nyní: 262 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.8
Je to moje první relativně silné auto, relativně proto,jelikož v dnešní době mají podobný výkon což je necelých 200 koní, dokonce i některá dieslová auta a vozy s menším obsahem válců i jejich počtu....
Myslím si ale že na úkor výdrže těchto nových silných motorů.
Tento motor pokud je o něj aspoň trochu staráno najede bezpočet kilometrů,přispívá k tomu i rozvodový řetěz místo řemene,navíc jak se říká "objem ničím nenahradíš" a já tomu věřím :)

Jízda v tomto a myslím že i ve většině BMW je příjemná a každou chvíli jako by Vás auto prosilo abyste mu pořádně šlápli na plyn :) nedoporučuji však se studeným motorem, hlava 24 ventilového agregátu má sklony k praskání, vytáčením studeného motoru je riziko mnohem větší.

V nizkých otáčkách se moc neděje, jede jako běžné auto, a to zhruba až do 3 tis otáček za minutu, pak už je znát citelný a svižný nárůst výkonu který se zastaví až těsně u hranice 7 tis. otáček. Maximální rychlost sem nezkoušel, podle TP je to přes 230km/h. Ostatní majitelé tvrdí že 240 také není problém :)
V těchto rychlostech se už ale citelně projevuje vysoká spotřeba, pokud ovšem pojedete "štreku" rychlosti do 120km/h pojede zhruba kolem 8,5 až 9 litry benzinu na 100 km což na obsah tohoto motoru,počet válců a pověst žíznivého benzinového BMW není zdaleka moc. Táta jezdí s Renaultem Laguna 2,0 běžne za 10 :)

Co se týče vyhlášeného podvozku BMW tak musím jedině souhlasit, ačkoliv jezdím zatím na gumách s vysokým profilem ( koupil sem je spolu s elektrony ) nikdy se mi nestalo že by auto zatáčku nezvládlo. s lepšími pneu to bude ještě zajímavější :) co se mi ale moc nezdá jsou slabé brzdy, na čtyři kotouče jsem čekal lepší nárůst brzdného účinku, no snad to budou jen slabší destičky,ačkoliv senzor opotřebení stále nic nehlásí...

Sedačky jsou pohodlné a nebýt toho že jsou kožené jistě by byly pohodlné i za jízdy :) nejde o tvarování ale o tu kůži ve které člověk příšerně lítá ze strany na stranu i v menších zatáčkách, jinak elektrická podpora beder je prima věc na delší cesty, nebolí vás pak záda.....

Nastupování do vozu je velmi příjemné díky velkým dveřím kterými však disponuje pouze kupé a cabrio.

Musím podotknout že ačkoliv se jedná o kupé je vzadu více místa než v některých sedanech!
Vůz má bezrámová okna což podtrhuje sportovní ráz auta, a hlavně to skvěle vypadá :)
BMW vždy šetřilo na základní výbavě,takže potkat 325i s kličkami na okna není problém. za vše se tenkrát tvrdě připlácelo, takže najít zachovalý vůz s touto motorizací a zároveň slušnou výbavou je celkem problém.
Já sem s výbavou spokojen : manuální dvouzónová klima, dálkový centrál, el.zrcátka,okna, dojezdy oken, kůže, velký palubní počítač, samosvorný diferencíal, ASC,ABS............
Namontovali Vám tam co jste chtěli, když jste zaplatili :))

Na závěr nemůžu jinak než chváli a doporučit, auto s bezva výkonem, relativně slušnou spotřebou, stále přitažlivý design, image značky atd.....

Jen v zimě je mi zadní náhon i protiprokluz k ničemu :))))
prostě v zimním období lepší zagarážovat a vytáhnout něco jiného, třeba obyčejnou škodovku :)

Při koupi dávat pozor na spáry na karoserii, snadno tak odhalíte havárku, ačkoliv těchto aut u nás nebouraných moc nejezdí, většina je přitažena již bouraná z německa a u nás rychle pospravována :(
pozor také na výfuk, je dost drahý, a stav náprav, věci jako ložiska, ramena,silentbloky apod. nejsou zrovna levné ani na takto staré auto.

Jinak koupi mohu doporučit,zejména mladým lidem kteří touží po silném nejaponském voze :)

Závady a opravy na autě

Auto je staré 13 let, musí mít nějaké poruchy a teprve mít bude :)
snad to ale nebude tak hrozné.

zatím jen prasklá hadice co vede od čidla váhy vzduchu do motoru,kupodivu není téměř k sehnání!! stále na ni čekám,cena prý kolem 2000kč....závada ma za následek kolísání otáček volnoběhu.
Dále pak vůle v přední nápravě což vzhledem k váze šestiválce a místních silnic není nic divného.

Auto ma bohužel vytažené lemy,takže se na nich již objevují puchýře :( jinak tam kde nebyl lak nijak opravován nemá rez ani po letech šanci, na podvozku si dejte pozor na chybějící gumové patky sloužící pří zvedání na zdviž nebo neoriginálním heverem, tam kde chybějí se rzi velmi daří :(

originální hever vůbec nedoporučuji používat, aspon ne majitelům starších ročníků , trubky v prazích do kterých se tyčka heveru strká mohou bý uhnilé tak jako ta moje :( pak nejste daleko od pádu auta samotným prahem na hever a minimálně poničení plechařiny nad prahem. tak jako já....
<
Přejít na standardní verzi stránky »