Hodnocení a zkušenosti s autem
Za 3 měsíce jsem s Fábií najezdil přes 6000km. Při koupi jsem váhal zda zvolit motor HTP 47 nebo TDI 51, ale dnes jsme rád že jsem nakonec vybral vybavenejší HTPčko. Vůz je vybaven 4 airbagy, ABS, klimatizací, dálkovým centrálem a koly 185/60.
Oproti mé předchozí Octávii 1,9TDI 66 je výkon motoru citelně nižší, ale v rámci objemu 1,2l je odpovídající a bez problémů s ním jezdím tempem 50/100/130-140 za dlouhodobou spotřebu 6,8l. Při delší jízdě po okreskách spotřeba klesá pod 6l. Rychlá jízda po dálnici si naopak umí vzít kolem 8-8,5l benzínu. Vše podle palubního počítače. Pro moje nároky je tedy výkon dostačující, i když je pravda že cestuji z 90% sám a bez zavazadel. Takže i to má velký vliv na dynamiku.
Co se jízdních vlastností týká, jsem mile překvapen stabilitou podvozku v ostřejší zatáčkách, která jsou na vysočině běžné. Daleko lepší oproti Octávii je řazení, jeho přesnost a lehkost je opravdu příjemná. Ale je to trochu i nutnost, protože 1,2ka si vyžaduje častejší řazení a uržovaní v pásmu nad 2500ot. Většinu času trávím kolem 3000-4000ot, kdy je motor živý a má dostatek výkonu pro udržení rychlosti v kopci.
Jak jsem psal výše rozhodoval jsem se mezi TDI 51 a HTP 47, při ročním nájezdu 20tkm. Nakonec jsem zvolil HTP, hlavně kvůli nadměrné hlučnosti tříválcového TDI a jeho né o moc lepší dynamice.
Dokonce bych se nebál říct, že jede stejně jako HTP. Rozdíl spotřeby cca 1-1,5l nevyváží rozdíl ceny a provozních nákladů dříve než po 100tkm, kdy auto již nebude moje. Proto radím, at si každý promyslí, jestli se mu diesel vyplatí....