Zavřít recenzi

Jeep Grand Cherokee Limitet LX

“Úžasný.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 5,9 V8 Magnum 
  • Stav km při koupi: 130 000 km 
  • Stav km nyní: 147 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 15 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.0
Po čtyřletém jezdění s Jeep Cherokee 4,0L I-6 jsem přešel ke Grand Cherokee.Jedinej a hlavní důvod byl relativně malej motor ale hlavně nebylo to V8. Moje představa tedy byla Grand Cherokee ZJ a roky 96-98. Náhodou byl v tý době ve výběru i speciální model 5,9LX kterej se dělal jen v 98roce jako závěr série ZJ. Krom převrtanýho motoru Magnum 5,2 má i dizajnový změny jako jiná maska chladiče,větrací žábry na haubně,jiný tvary prahů,16" pětipaprskový kola,interiér je v černý kůži,sedačky jsou celokožený,né kombinace s vynilem,180W aparatůra a stropní konzole s reproduktory.
Má vše co mohl mít Limited, plus i věci,který v běžným Ltd.v tý době nebyly ani příplatkově.
Moje ZJ je evropská verze vyráběná v Rakousku,v Gratzu,takže přesný označení je ZG.
Auto jsem koupil loni na jaře a od začátku jsem s auta nadšenej,jak jezdí a jen se utvrzuju,proč jsem chtěl V8 a že jsem uděla dobře.
S autem jezdím denně,jak pracovně tak soukromě po nákupech a pod.Většinou město.


Silné stránky:

silnej motor
ideální na upravování a tuning
Laciný a velmi dobře dostupný díly a doplňky
není moc velkej ale taky né moc malej
ideální rodinný auto do města ale i cestování
Možnost silniční 4x4
Relativně bezpečný
Velká akcelerace
i v sérii slušná průchonost terénem


Slabé stránky:

Vyšší spotřeba ale úměrná velikosti motoru a typu auta.
Full time 4x4 systém Quadra Trac
Celkem malej kufr ve kterým je navíc rezerva
5,9 má předepsaný 98+ oktanový benzín.na 95okt.klepe.


Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

servisuju komplet sám,jen na diagnostiku a geometrii navštěvuju servis.
Zhruba po 100 až 150tis.Km odchází vizkospojka v přídavný převodovce.Buď výměna jen samotný vizko spojky a nebo komplet výměna přídavný,za jinej model,s možností manuální volby režimů.Oboje celkem jednoduchá oprava/výměna.

Moje úpravy:

Tak první věc kterou jsem udělal po koupi byly výměny náplní,kotoučů a destiček.Taky jsem vyměnil přední světlomety,blinkry a obrysovky za nový,nevybledlý. Motor dostal komplet nový sání s filtrem K+N ,kit FIPK. Podle grafů s brzdy prý přínos 27Hp,kdyby půlka,jsem spokojenej.Každopádně jeden litr na spotřebě dolů.Svíčky platinový Champion,kabely k nim Accel Extreme9000,vysokonapěťová cívka taky Accel.180°F termostat.V 98 roce z nějakýho neznámýho důvodu přestaly dávat přídavnej chladič automatu.Tak jsem si pořídil vlastní.Současně jsem přidal i chladič servořízení.
Vizkospojka v přídavný mě trápila od začátku,tak jsem udělal konverzi přídavný s Quadra Trac na Selec Trac,na kterej jsem byl zvyklej s předchozího Jeepa.Mechanickej mezinápravovej diferák s možností uzávěrky je lepší než automatický připojování předku.
Původně jsem auto zvedl kitem Explorer Procomp, zhruba o 8cm a dal plechový disky American Racing.Pneu A/T BFG 31".
Momentálně podvozek předělávám.Né že by to nefungovalo ale pro můj styl ježdění to potřebuju jinak.

Závady a opravy na autě

Náboj předního kola,simering na zadní poloose.
<
Přejít na standardní verzi stránky »