Zavřít recenzi

Ford Taurus 3.0 GL Wagon

“Vynikající maxikombi!”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 2982 cm3 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 měs.
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.0
Jedná se o v pravém slova smyslu MAXIkombi z produkce amerického Fordu, třetí generaci, která u Američanů propadla kvůli zcela radikální změně designu - tzv. biodesign. Vše na tomhle autě je kulaté nebo oválné, a to jak exteriér tak interiér.Vzhledově vůz vzdáleně připomíná něco mezi Mondeem 1. generace a posledním Scorpiem. Ovšem rozměrově jde o největší sériově vyráběný kombík, s rozměry dxš 5.069 mm x 1.854 mm, který ovšem svoji velikost umně maskuje pod oblými tvary.

Je to ideální rodinný vůz, který je v USA s oblibou používán i jako alternativa minivanu. Moje verze je s klackem u volantu, tudíž šestimístná resp. osmimístná verze (dvě nouzová sedátka pro děti lze umístit ještě do kufru :) Apropó, kufr je skutečně enormní záležitostí u tohoto auta - základní objem činí 700 litrů, po sklopení zadních sedadel pak rekordně obrovských 2.302 litrů! Tam už se něco vejde...

Co se týče interiéru, je velmi pohodlný, měkkoučká látková sedadla, podobná těm v Citroenu C5, ovšem mnohem rozměrnější a celkově interiér prostorově na délku shodný např. s Fordem Scorpio (tudíž obrovský), ale značně širší. Vepředu i vzadu se pohodlně přepraví tři lidi, pokud zrovna nemají 2 m a 130 kg a 6-metrové nohy.

Zpracování interiéru je velice kvalitní, je vyveden ve světlém odstínu (nepříliš praktické, ale pěkné). Kapitola sama pro sebe jsou ovladače rádia, ventilace a klimatizace, která jsou soustředěna do oválného středového panelu. Celkově interiér v něčem připomíná Mondeo 1. generace.

Super věc je sklápěcí střední loketní opěrka vepředu, pod kterou je ukryt třetí pás, a po jejím "rozbalení" se odhalí držáky na plechovky, ergonomicky naprosto přesně padnoucí do opřené ruky.

Co se týče podvozku, Taurus je velmi měkký a nesnáší prudké vyhýbací manévry, do zatáček se naklání, ale sedí poměrně dobře. Bohužel na českých tankodromech hodně trpí přední náprava, tzn. stabilizátory na přední nápravě - taky na ně časem dojde... Celkově má samozřejmě radši dálnice a plynulou jízdu, není to moc auto do města.

Spotřeba - toto je jedna z předností tohoto vozu. Třílitrový šestiválec vzbudí s výkonem 108 kW samozřejmě posměch u majitelů vytuněných golfů a koktávií, nicméně je naprosto dostačující pro běžné ježdění. Spotřeba papírová činí 11,2 město/8,4 mimo město, změřenou mám 8,7 l/100 km při nijak plynulé delší jízdě. Maximální rychlost činí cca 150 km/h a červené pole začíná již u 5.500 otáček. Vynikající!

Závěrem: Jde v našich končinách o zcela ojedinělý a naprosto nedoceněný vůz s velice prostorným interiérem, monumentálním kufrem a velmi příznivou spotřebou. Náhradní díly též nejsou problém. Takže kdo mě bude následovat? :)

Závady a opravy na autě

Ihned po koupi musely být vyměněny zadní brzdové destičky a kotouče - již byly po smrti...výměna cca 6.000,- Kč.

Únik oleje z aut. převodovky - přetěsněno, cena vč. dolití oleje cca 1.400,- Kč.

Repase chladiče - prasknul a musel být zaletován, cena cca 1.000,- Kč (nový stojí 7.200,-, nejsem blázen...).
<
Přejít na standardní verzi stránky »