Zavřít recenzi

Renault Scenic Grand Scenic

“Příjemné překvapení.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: 1498 
  • Stav km při koupi: 130 000 km 
  • Stav km nyní: 138 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.2
Rád bych se podělil o několik zkušeností a poznatků s Renaultem Grand Scenic 1.5 dci, který vlastním 3 měsíce a najel jsem s ním 8000 km. Auto jsem zakoupil po dlouhém rozmýšlení, studování různých recenzí a konzultací s odborníky i rádoby odborníky.

Podmínkou byl vůz s min. 6 místy, do 2 let stáří, s plnou historií, jasným původem a nakonec i rozumnou cenou. To co jsem přečetl o Renaultu mi trochu nahánělo husí kůži, nicméně líbivý design auta, motor 1,5 dci a variabilita auta naklonila misku vah v jeho prospěch. Po dost dlouhém hledání a objíždění jsem vůz sehnal u příjemné rodiny za cenu ještě pod hranici 300 tis. Vůz byl dovezen z Francie s kompletní dokumentací včetně servisní knížky a Švýcarské dálniční známky ( takže se dalo předpokládat, že vůz jezdil dlouhé trasy na slušných silnicích) čemuž naprosto odpovídal stav podvozku nejen absencí jakékoli známky rzi . Najeto měl 130000 km a vnitřek vozidla vypovídal o velmi slušném zacházení předchozím majitelem. Dokonce i světlé čalounění zůstalo bez jakékoli stopy znečištění. Při zkušební jízdě jsem po 5 minutách věděl, že auto zcela určitě bude měnit majitele. Motor, řazení, podvozek bez chyby, takže následovala 300 km cesta domů, na které jsem přicházel autu čím dál více na chuť.

První návštěvou, kterou se mnou auto absolvovalo, byla kontrolní prohlídka v servise Renault, kde mi po hodinové prohlídce, při které jsem byl přítomen potvrdili mou dobrou volbu.

Podvozek je na velké Frantíka celkem slušně nastaven a ani rychlejší průjezd zatáčkou nenutí velmi ubírat plyn. Bohužel na Českých silnicích trpí stejně jako já, zvláště, když začnu počítat náklady na případnou výměnu čepu. Dynamika motoru 1,5 dci je pro mě úžasná, na dálnici v táhlém kopci auto zrychluje ze 130 s naprostou samozřejmostí, spotřeba se dá udržet pod 6 litry, průměrně se vejdu do 6,5 litrů jen po městě se jaksi nemohu dostat pod 7,1 litrů, ale to možná bude i tím, že na křižovatkách rozhodně nechci zdržovat ostatní. Nicméně co se týče spotřeby po městě určitě by mě zajímala zkušenost vlastníků stejného motoru. Z motoru ani po porci těchto kilometrů nikde neprosakuje olej, turbo také naprosto suché, nevydávající žádný pazvuk ohlašující cestu do věčných lovišť.

Abych nepěl samou chválu minusové body si připisují až moc pohodlné a měkké sedačky ( jsem zvědav co budou dělat záda po 1000 km cestě ) a celkem dost elektroniky v autě.

Na každém autě se v dnešní době občas vyskytne problém, proto si myslím, že negativní recenze na Renaulta jsou přehnaným honem na čarodějnice. Předpokládám, že koupě vozu v této kondici nebyla jen moje šťastná ruka, ale i známka toho, že se předchozí majitel o vůz staral podobně jako já. Doporučuji nedodržovat předepsané intervaly k výměně provozních kapalin a zkrátit je minimálně na polovinu.

Závady a opravy na autě

Zatím, bez ztráty kytičky.
<
Přejít na standardní verzi stránky »