Hodnocení a zkušenosti s autem
Taky jsem se nedávno zařadil - nevím jestli mohu napsat - mezi štastné majitele. Nejdřív bylo BX, a pak dvě Xantie a teď C5. Ta verze před faceliftem mne moc neoslovovala, s touto jsem se nějak smířil více. Auto jsem chtěl s "plnou" a jako takové se tu jako ojetina na trhu snad nevidí - tudíž je dovezené ze SRN. Mimo alarmu má snad veškerou možnou výbavu,co do C5 lze - včetně AFIL,navigace, JBL hifi, střešní okno,kůže, ....
Zatím jsem najel pár tisíc km, tak jen několik postřehů ohledně komfortní výbavy:
-ovládání hlasem by bylo super, kdyby ovšem Citroen implementoval češtinu. Německy neumím, anglicky ano, přesto mám jazyk v němčině, neb hlasová syntéza nějak lepší rozpoznává moji nedokonalou němčinu /asi nemám anglickou výslovnost jako rodilý mluvčí :-) ). Přestože je tam nápověda, příkazy které člověk nepoužívá denně si nezapamatuje stejně tak jako některé další ovládání, včetně menu .
Hlasová syntéza přečtě i slušně SMS - přesto že není česká verze. Zřejmě pro Citroen nejsme dostatečně velký trh, aby češtinu implementoval, byť to bude pouze několik souborů s hlasovými záznamy. Pro někoho je to nepodstatné, ale pro někoho absence češtiny může znamenat odchod k jiné značce. Na hlasové příkazy navigace už je jednoduchý postup, jak na navigačním CD nahradit hlasové příkazy do češtiny - no dodělej sám :-)
super je vestavěný třípásmový telefon GSM. Nevýhodou je mít duplikát SIM karty(tuším, že do ČR se nyní dodává novější verze s možností přípojení libovolného telefonu přes BT - osobně bych raději uvítal tuto možnost, ovšem zase nejde kombinovat pro ČR s JBL Hifi) Menu je celkem propracované, lze využívat jak záznamy na SIM tak v adresáři, a to vše třeba v kombinaci navigace na uloženou adresu.
AFIL funguje velmi dobře, občas je zmatený a signalizuje na zebře a odbočovacích šipkách, ale pro časté únavné cestování po dálnici je to určitě záruka větší bezpečnosti.
Parkovací asistent též funguje velmi dobře a když člověk dostane do oka signalizaci na displeji a do ucha zvuky, které mohou přicházet ze čtyř směrů, je to OK.
Od Hifi od JBl jsem čekal něco více, neřekl bych, že výkonem a kvalitou předčí běžné "lepší" zvukové systémy. CD changer v této verzi nemumí přehrávat MP3 ve stromové struktuře - jen v rootu. Verze která se dodává nyní už ten pohyb v adresářích umí. Displej navigace 16:9 zobrazuje velmi pěkně, i video z cinch A/V vstupu je OK, bohužel bez zásahu (úprava tachosignálu na sběrnici CAN - pro C5 zatím dle mých informací nikdo nedodává)se při rozjezdu obraz vypne.
Nastavovaní výšky pomocí elektroniky je super, zvednu, přejedu a pak už si toho není třeba všímat, vše se nastaví samo.
Dešťový senzor mi moc nevyhovuje, občas při sporadickém děšti typu pár kapek stírá v častějších intervalech než by bylo záhodno. Bohužel světelný senzor se v našich podmínách neuplatní, vzhledem k životnosti xenonových výbojek a jejich slábnutí bych uvítal spíše světla pro denní svícení rovnou od výrobce - nejsem přítelem nějakých bastlů.
Zatím musím zaklepat, ale je to jen krátká doba - nevyskytla se žádná závada a vše funguje jak má. Auto v rámci garance bylo několkrát v servisu - pokud si pamatuji, tak nějaké přehrání SW, výměna čidel - závady spíše charakteru elektroniky, než mechaniky.
Auto má mnoho nadstandardní elektroniky- hlasové ovládání, ovládání střešního okna dle rychlosti a další. Bohužel pořizovací cena nového vozu je poněkud vyšší a její pád je také strmější. Osobně jsem to řešil koupí "zánovní" ojetiny. Pokud se nezačnou vyskytovat ve větší míře "vrtochy" elektroniky a s nimi související nekonečné a hlavně málo úspěšné "bádání" techniků Citroen, věřím, že Citroen bude sloužit stejně dobře, jako sloužilo BX, Xantie. Je pravda, že ani jednu z ojetin jsem nekoupil na první pokus a můj výběr byl dost náročný.Možná se mi to vyplatilo.