Zavřít recenzi

Opel Calibra turbo

“Na své stáří super.”
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 2.0 turbo 
  • Stav km při koupi: 150 000 km 
  • Stav km nyní: 170 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.6
Auto mělo při koupi pár drobných vad. Špatně se stahovalo okno u řidiče a nebo sjíždělo. Tato vada byla opravena hned. Chvilku po koupi se mi rozbil motůrek u šíbru. Toto bylo horší, ale také to šlo v klidu opravit. Nejhorší a smrtelná vada byla ta, že mi přestal jít zadní náhon.

Začlo to tím, že mi při brzdění vždycky bouchlo někde vzadu. Nevěděl jsem co to je a nikdo z mojich kamarádů s tímto neměl zkušenosti. O co jde jsem zjistil až tehdy když jsem jednou přibrdil u křižovatky a uslyšel jsem ránu a rosvítila se mi oranžová kontrolka, která značí 4x4. Když jsem odjížděl z křižovatky, tak jsem to trošku rozjel a hned jse začal předními koly hrabat. Toto se u čtyřkolky neděje, jak jistě majitelé fuinkční 4x4 vědí.

Zajel jsem do servisu a tam mi začli říkat, že to může být elektromagnetický ventil, rozvodovka a já neví co ještě všechno. Začal jsem proto schánět díly na inzerát a v servisech, ale vzdal jsem to poté co jsem se dozvěděl částky za opravu a nebo částky jen za to než někdo přijde na to čím to vlastně je. Chtěl jsem to řešit tak, že bych koupil Vectru 4x4, ale bylo mi řečeno, že jsem padlej na hlavu, že to je něco úplně jiného a že tato 4x4 z Vectry do Calibry nejde. Nevím co je na tom pravdy, ale řekli mi to v servisu.

O tomto servisu se raději rozepisovat nebudu. Chtěl bych dále říct, že jsem Calibru Turbo prodal tedy s nefunkčním 4x4. Ještě bych chtěl dodat, že Calibry celkově jsou super. Měl jsem možnost vyzkoušet všechny typy kromě 6V, takže můj názor je, že 85 KW je na Calibru málo ikdyž je spolehlivá, protože je nejméně namáhaná. 100 KW a 110 KW je docela dost dobré. Teď mám 110 KW a jsem spokojenej jak s motorem, tak i třeba se spotřebou, kdy teď jezdím přibližně 8,7 L / 100 km a to je na tento výkon super.

Jediné co jsem na Calibře vyměnil byly originál kola "15" za moje "17". Jiný tuning na své calibře nemám, protože si myslím, že toto auto tuning ani nepotřebuje, ale přesto když vidím vidím opravdu pěkně udělaný a nebo nápaditý tuning na jakémkoliv autě, tak se rád podívám. Opravdu nesnáším ty co si myslí, že tuning je to, když na auto nandám co nejvíc věcí jako je křídlo, mračítka, spojlery atd. Jasně že to není špatné, ale všeho moc škodí. Nejvíc se mi líbí rozšířené Calibry, ale to jen můj názor. Dále k 150KW chci uvést, že toto auto to nandá spoustě dnešním autům a i těm, které teprve v budoucích letech přijdou na trh.

Turbína je opravdu super a i přesto, že mi přestal jít zadní náhon, tak mít na předku 204 koní a k tomu 6-ti rychlostní převodovku, tak to mi řekněte komu by se to nelíbilo. Spotřebu jsem měl cca 11 L / 100 km. Dalo se jezdit i za 9L, ale to nebylo ono. Samosřejmě se dalo jezdit i za 14 L, ale to je podle mě extrém. Jinak spolehlivost byla super až na to již zmiňované 4x4. Toto Opel nevyřešil dobře, ale to jistě každý ví. Také každý říká, že Calibra Turbo je poruchová. Poruchové je jen to 4x4 jinak nic jiného poruchového na tomto autě není. Navíc stačí pár maličkostí a můžete mít hned třeba 250 koní místo 204 a to je taky pěkný rozdíl. Na závěr (abych Vás už nenudil) bych chtěl říci, že Calibra jako celek hledá jen těžko konkurenta.

Závady a opravy na autě

Přestalo mi fungovat 4x4. Problém s předním oknem u řidiče (viz dolní text).
<
Přejít na standardní verzi stránky »