Zavřít recenzi

Volvo V40 1.9D

“Spolehlivé, bezpečné, líbivé.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: 1870 CRDi 
  • Stav km při koupi: 1 km 
  • Stav km nyní: 91 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 6.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.0
Výbava: Auto nové v patrně v nejvyšší plné výbavě, aut. klima, radio CD 6+subw, tempomat, okna a zrcátka v elektrice, světle šedý interiér s pár prvky kůže na sedadlech a imitace dřeva na dveřích a palubní desce.
Xenony se stěrači a ostřikem. Ostřikovače skla jsou pravděpodobně s vyhříváním.
V kufru je klasický bezpečnostní pás na uchycení např. bedny proti náhlému posunu.

Při letním provozu klimatizace velmi dobře vychladí prostor vozu, volant se příjemně drží, přehledná palubní deska, řazení rychlostí a páka na výbornou, aparatura je na velmi slušné úrovni. Při jízdě vydává diesel motor do auta celkem klidný a nerušivý zvuk.

Jízda : Chválu na sedadla a pohodlí při dálkových cestách, kterou jsem četl v předchozích recenzích mohu potvrdit společně s otcem velmi komfortně nastavený podvozek.
V zatáčkách je Volvo překvapivě dostatečně tuhé a nenaklání se.
Při přejezdu přes nerovnosti je pravděpodobně velmi dobrá torzní tuhost - nic nevrže a neozývají se žádné zvuky mimo extrémní mrazy.
Přispívají tomu pravděpodobně i titanové výztuhy střechy, sloupků a podlahy, které údajně tvoří bezpečnou klec pro cestující. (info prodejce)
Xenony jsou vynikající za deště nebo podobných stížených podmínek. Díky automatické regulaci náklonu světel při zatížení vzadu zabraňuje oslnění protijedoucích řidičů.
(Což by potřebovala každá Pánu Bohu do oken svítící Fabie! Tu poznáte na dálku)
Při delší cestě nad 600-700 Km mne z xenonů dost bolely oči. Světlo je opravdu dost silné.

Přes pár menších úderů do hlavy jsme si celkem rychle zvykli na opravdu nižší nástupní výšku střechy. Údajně je to z důvodu tuhosti střechy a karoserie spočívající v kratších sloupcích střechy.

Kufr vozu je celkem dostatečný. Po sklopení zadních sedadel převezete stavební kolečko s korbou bez posunu předních sedadel. Problém je trochu u složeného dětského kočáru, kdy je kufr téměř celý zaplněn. Roleta na zatažení kufru je skrytá v zadní odnímatelné odkládací desce která je uchycena za hlavami zadních cestujícími se musí při naložení kočáru vyjmout. Při nedostatečném usazení ji roleta občas vytáhne z usazovacích plastových kolíků. Kolíky se mi ulomily po dvou letech a svépomocí jsem je vyrobil znova.
Za zmínku stojí možnost sklopení předních sedadel vpřed, kdy jsem vezl trámky a jiný materiál v délce 2.4 m od zadního k přednímu oknu vedle sebe.

Mezi špičku skrytých technických předností Volva, vyzdvihnu zdánlivě nevýrazné brzdy.
Mé mínění obrátila jedna nebezpečná situaci, kdy nám při rychlosti asi 80 Km/h
do křižovatky vjelo nečekaně auto. Bez pištění pneu a cvakání ABS jsme zastavili na tak krátké vzdálenosti, že se s obdivem netajil i můj velmi zkušený, denně jezdící otec, původně velmi skeptický ke koupi onoho vozu.
Jeden z úsměvných vypadajících důvodů koupě vozu je severská země původu.
Velmi rychle a účinně topí a opravdu nepamatuji, že bych kdy startoval 2x!

Motor je 8 ventilový turbo dieselový common -rail se 115 koníky a 280 N/m.
Po dvou letech dodal autu čip údajně asi 30 koní a 70 N/m.
Cenově čip 12 tis Kč.
Razantně se změnil způsob průběhu točivého momentu motoru. Lépe a v klidu se předjíždí,
vůz je živý a má obrovský tah i při plném zatížení. Extrémně ho nevytáčím.

Spotřeba se pohybuje nadále 5.5 l dálkově, 6.5 l dlouhodobý průměr
a po městě od 6.5 do 6.9 l. Musím poznamenat, že po městě jezdím celkem slušně, ale mimo město do 130 Km/h s patřičnou akcelerací, kdy zatáhne od nízkých otáček.
Úspora je dost v brždění motorem, kdy je spotřeba nulová a při delších cestách využívám tempomatu, který jemně bere jen tolik, kolik potřebuje na udržení rychlosti.
Destičky jsou i při 91 tisících Km původní, stejně jako ostatní kvalitní díly
mimo „kostičku „stabilizátoru řízení, kterou jsem měnil nedávno.

U vozů s vyšším výkonem jsou lepší pneumatiky 205/55/15 myslím si, že se i pomaleji opotřebují. Sedí velmi dobře a vůz je stabilní. V zimě obouvám rovněž stejné, ale vyšší 205/65/15 aby byly měkčí. Pneumatika tak má větší styk s povrchem vozovky a velmi dobře zabírá na sněhu hlavně do kopců a při brždění. Příjemným netušeným zážitkem byla cesta po horách na sněhu s dieslem. V prudkých kopcích motor neumírá v malých otáčkách jede silou a zachovává rychlost, kola se tak neprotáčejí a vyjede tak více než klasický benzín.

Velmi oceňuji kontrolku stavu vody v ostřikovači a to hlavně v zimě, kdy vám díky špinavé slané vodě z vozovky jen tak nedojde nemrznoucí kapalina. Obsah nádržky je kolem 5 l a vydrží opravdu velmi dlouho, odhadem 2-3 týdny. Pro srovnání s Alfou Romeo 156 mi hravě došla nemrznoucí kapalina při cestě z Ostravy do Brna na zpáteční cestě.

Cena je vyšší, ale kvalitou mohu asi taky souhlasit, že odpovídá.
Čtyřkolka by byla mnohem zajímavější, ale já bych se za těmi zimními řidiči asi už definitivně zbláznil, protože jezdím v zimě rád a dost rychleji než ostatní. :o)

Závady a opravy na autě

Zpočátku se v průběhu 2 let a záruky objevily menší závady jako nefungující motorek uzavírání cirkulace vzduchu ve vozidle.V létě vysadilo větrání díky nějakému čidlu proudění vzduchu takže nešla ani klimatizace.

Občas se rozsvítila kontrolka airbagu, příčina vadné kontakty v bočním airbagu.
Výměna asi kolem 11 tis. Kč. Svíti dodnes, neřešil jsem to.
Při 30 tis. Km nepatrně proklouzla sem tam spojka a v 50 tis Km se při výměně zjistilo, že byla podélně prasklá.

Ulomení kolíků uchycení zadní desky, v které je zatahovací roleta kufru. Lámou se i kolíky uchycení rolety.
Chybí mi kontrolka rozsvícených tlumených světel. Při nastartování svítí palubní osvětlení, což za šera hlavně ve městě klame, že svítí i světla. Je to ale bolest více značek aut.

Obsluha tempomatu by byla vhodnější na volantu, krátké prsty budou než na páčce blinkru problémem. Uvítal bych možnost řízení rychlostí stírání předního okna.
V tomto voze mám menší problém (mám 179cm) s nahmatáním a rozlišením spínačů spouštění předních a zadních oken po paměti a večer. Je ve dveřích dost vzadu a podsvícení nic moc. O tlačítku mlhovek vlevo dole u dveří ani nemluvím. Podsvícení je opravdu nedostatečné a mizerné.

Pochvalu zaslouží přístup a serióznost zaměstnanců servisu Volvo.
<
Přejít na standardní verzi stránky »