Zavřít recenzi

BMW 524 TD

“BMW forever!”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1988 
  • Typ motoru: 2426 ccm 
  • Stav km při koupi: 174 000 km 
  • Stav km nyní: 190 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.0
BMW bylo vždycky mým snem, ačkoliv jsem více uvažoval o trojkové řadě. K modelu 524 jsem se dostal defacto náhodou - prodával ho místní automechanik, takže velmi dobrý technický stav byl zaručen.

V první řadě mě ohromila velikost vozu - pětková řada je sice menší než "sedmička", ale žádné ořezávátko to vážně není. Téměř pětimetrová stříbrná limuzína s koženým interiérem je i v současné době impozantním vozem. Po zkušební jízdě jsem byl již pevně přesvědčen, že tohle je ten pravý vůz pro mě a zanedlouho jsem se stal jeho majitelem. Najeto 170 000 km, dvacet let starý motor běžel jako hodinky, i když dokázal přehlušit i blízký orající traktor.

Na vozu oceňuji jeho jízdní vlastnosti - velmi dobře sedí v zatáčkách (pochopitelně nemá žádné elektronické vymoženosti, úpravu tuhosti podvozku apod. Všechno je čistá mechanika), servo je tak akorát silné, brzdy jsou famózní. Umí být jemné, ale když potřebujete zastavit, tak prostě zastaví a nezáleží na tom, jak rychle jedete. Už dvakrát mi síla brzd zachránila život, když mi z vedlejší vjel do cesty jiný vůz. Vnitřek vozu je bezvadně odhlučněný, interiér je vyrobený z kvalitních materiálů a jediné, co občas zavrže, jsou právě kožené sedačky.

I když se jedná o auto z roku 1988, má velmi slušnou výbavu nejen na tehdejší dobu (tehdy to muselo být neskutečné dělo :) Okénka v elektrice, stejně tak i vyhřívaná zrcátka, klimatizace a vyhřívaná sedadla. Dálkový centrál je už jen třešničkou na dortu. Škoda jen šíbru, který je manuální a člověk vypadá v autě jak blázen, když zuřivě točí kličkou u stropu :)

Co se týče spotřeby, dá se jet za velmi ekonomických 6,2L/100km, což se zdá býti při rozměrech auta až neuvěřitelné. Ve městě nemám spotřebu změřenou, ale v Praze může jít možná i na 12 litrů - dosti nepříjemné. Poměrně slabý motor (115kW) má totiž s 1,6tunovou károu co dělat a neustálé rozjezdy jsou pro něj nejhorší. Při dynamičtější jízdě se spotřeba může pohybovat kolem 7 litrů, případně i výše (záleží na vaši definici dynamické jízdy, já ale 150 po okreskách nejezdím).

Zatím jsem jenom chválil, takže by bylo na místě, kdybych probral zápory. Inu, co bych tak... Jo, rezne. Ale museli byste hledat pečlivě, abyste si toho všimli. Je také nesmírně hlučné, což ale posádce auta vůbec vadit nemusí díky bezvadnému odhlučnění kabiny. A v létě jsou samozřejmě černé kožené sedačky parádním způsobem, jak si zadělat na pěkné popáleniny ;) A jeden problém je spojený s naftovým motorem - nutnost měnit olej každých 10 000km, což se dá najezdit relativně brzy. Ale tady je opravdu těžké něco hodnotit - ve stejné době s velkou slávou vyráběla škodovka Škodu 120 a začala s výrobou Favorita. Dnes tohle auto seženete v bazaru za stejnou cenu jako průměrnou Škodu Felicii a mezi těmito vozy je rozdíl zkrátka propastný.

Jsem s ním velice spokojený a až přijde čas, přesednu do jiného BMW, protože o jinou značku už nemám zájem. Vidím to na sedmičkovou řadu :)

Abych to tedy shrnul: BMW 524TD je prostorný, pohodlný vůz určený na dlouhé cesty. Má velmi solidní spotřebou, slušný komfortem a náhradní díly za nevysoké částky. Kromě toho i přes své stáří působí elegantním a neokoukaným dojmem.

Závady a opravy na autě

Ano, prosakovala hadička u přepadu. Opravdu fatální porucha u 20 let starého auta :)
<
Přejít na standardní verzi stránky »