Zavřít recenzi

Mazda 323

“Malá spotřeba,vynikající spolehlivost,slušný komfort...Co víc chtít ?”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1,5 - 16 V 
  • Stav km při koupi: 106 000 km 
  • Stav km nyní: 264 300 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.0
Mám 323 sedan 5 let a zatím úplná spokojenost.Oproti 323F mrkačka,kterou jsem měl předtím je sedan mnohem prostornější,přestože vnější rozměry jsou jen nepatrně větší.

Motor 1.5 je svižný a může směle soupeřit i s mírně vyššími obsahy,jako 1.6 nebo 1.7,je úsporný a tichý.Do 140 km/h se dá jet velmi svižně,nad tuto rychlost zrychluje již pozvolněji,ale není to tragedie,jako třeba Škodovácké motory 1.4 MPi,které jsou neskutečně líné.O HTP nemluvím.Do 140 km/h je v kabině ticho,nad tuto rychlost už dovnitř proniká aerodynamický hluk,na méně kvalitních cestách i hluk od pneumatik.O motoru nevíte do doby,než mu pořádně šlápnete na krk-pak se dostaví hluboké zabručení a letíte.

Interiér je poplatný době-nenadchne,ani neurazí.Vše je logicky uspořádáno a nevymyká se běžným standardům.Sedačky jsou sice širší,než měla moje předchozí Mazda,ale nejsou zrovna nejpohodlnější.Bolí mne z nich záda a na toto si stěžuje hodně lidí,které jsem vezl.

Řízení je bezproblémové a vůz má velmi čitelné jízdní vlasnosti.Podvozek je tvrdší než u jiných vozů,ale díky tomu výborně sedí a vždy víte,co se s vozem děje.Nepříjemné je (alespoŇ pro mne) couvání-navyklý na 323F hatchback mám se sedanem problémy při couvání ještě i po takové době.Zrcátka jsou menší a nejsou panoramatická,pozor na mrtvý úhel!Za zadní sloupky se vám schová klidně i kamion!

323 sedan je prostorný rodinný vůz,s velmi dobrou spolehlivostí a nízkými náklady na provoz.Motor vyžaduje jen velmi kvalitní oleje (Castrol Magnatec 10W40),odvděčí se vám však dlouhou životností,nízkou spotřebou a slušnou živostí.

Náhradní díly na Mazdu jsou oproti pověrám levnější než na Felicie...

Závady a opravy na autě

Ihned po koupi běžná údržba.Nové svíčky,olej,olejový filtr,rozvody,nové pneu,nové brzdové desky.

Po 150.000 km výměna náplně klimatizace-4500 Kč
152.000 Km-výměna brzdových desek-714 Kč
155.000 vyvaření začínající koroze prahů
<
Přejít na standardní verzi stránky »