Hodnocení a zkušenosti s autem
Popis vozu
Historie modelu LANTRA
Vůz Hyundai Lantra druhé generace znamenal pro korejskou automobilku nezanedbatelný posun směrem k potřebám evropských zákazníků. Zachytil tehdy módní vlnu designu, která velela všechno zaoblovat. Výsledkem je až extrémní profil, na němž chybí jediný náznak hrany. Oproti hranaté první generaci je to diametrální rozdíl.
Své žihadlo jsem koupil ojeté přesně před rokem (bez dvou měsíců). Bylo mi doporučeno švagrem, který má Sonatu, je automechanik a s Korejskýma a Japonskýma autama pracuje už 10 let coby automechanik. Bylo mi řečeno že po motorové stránce a po stránce spolehlivosti jsou tyhle auta dobré. Švagr měl pravdu. Auto jsem kupoval v Ostravě (po 2 měsících výběrů všemožně jinde) i přez obavy zkušeností (špatných), které jsem o tomto autobazaru slyšel. Ovšem má zkušenost je úplně opačná. Auto mi zvedli na rampu, povolili v prohlídce i zkušební jízdě prakticky vše. Až vyřizování úvěru mě zvedlo ze židle (skládal jsem třetinu ceny vozu). Začalo to kolem 17.hod a odjížděli jsme ve 22.30.hod. To vše ale možná proto, že jsem OSVČ a nevedu pevnou linku :-) Jinak vše OK. Auto bylo dovezeno z Německa (podle údajů v TP zřejmě pouze za účelem kšeftu). Mělo najeto 78tis a stav tomu opravdu odpovídal. Bylo servisováno (přiložena SK), v perfektním stavu až na malou promáčklinu pod zadníma levýma dveřma na prahu, která nejde vůbec vidět. Barva je stříbrná, tudíž je smůla v tom, že každý škrábanec jde vidět. "Naštěstí" jsou škrábance pouze na náraznících, které jsou ale naštěstí z jakéhosik tvrdého plastu, takže koroze nehrozí (jde pak jen o estetický vzhled). Auto má pozinkovanou karoserii, nikde nehnije ani nebublá.
Výbava vozu je standardní: ABS, manuál.klima, elektrická okna a zrcátka, mlhovky, rezerva, původní repro (docela hukot), palubovka a části dveří imitace kůže (alespoň mi to připadá jako imitace). V interiéru nic nevrže, vše je dobře slícováno. Zvenku má nádech sportovního sedanu, má masivnější záď, jak zvenčí vypadá menší, uvnitř je více místa jak Octavii (první). Prostě za málo peněz hodně muziky. Ne každý ale v těchto autech najde zalíbení. V minulosti měli korejské auta pověst levných šuntů a lidi si k nim vštěpili tak trochu odpor (stejně jako kdysi k pojišťovákům co zvonili na celej barák aby prodali životku :o) ).
Silné stránky
Motor, velký kufr, kvalitní zpracování interiéru i exteriéru, bezproblémová údržba, nadčasový design, pozinkovná karoserie, skvělý poměr cena/výkon, auto vhodné na tuning
Slabé stránky
cena náhradních (značkových) dílů, méně přesné řazení, špatně odhlučněné stěny blatníků (od kol dovnitř proniká dovnitř docela dost hluku)
Zkušenost s prodejcem vesměs dobrá. Až nato, že trubka která tam byla beztak brigádně mi řekla, že úvěr je možno kdykoliv splatit předčasně a když jsem to po půl roce chtěl doplatit, tak mi chtěli npařit 30tis. navíc. Až když jsem se nenechal oblbnout tak jsem z nich vymámil, že je to cena za zaplacení provize vyřizovateli úvěru.