Moskvič Aleko 2141 aleko
“Dobré.”
- Rok výroby: 1991
- Typ motoru: 1850/ford escort D
- Stav km při koupi: 350 000 km
- Stav km nyní: 460 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
5 let
- Průměrná spotřeba: 5 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Své Aleko jsem koupil od příbuzného a ten ještě od svého známého. Ve vozidle je zabudován motor Ford Escort 1.8 D, který je kompletní. Je to tahoun.
O původu vozidla jsem se dozvěděl to, že 101 těchto vozidel odvezli do sousedního Německy a fa. Motorcraft zde vyměnila motory. Motor pasuje na převodovku pouze s jiným spojkovým košem a tento je třikrát těžší . Je z litiny ...
Tlumiče jsou kapalinoplynové z Belgie a jsou tam asi celou dobu od r.1991. Neznám nikoho v karlovarském kraji, kdo by měl podobný nebo jiný motor než originál. Možná se mi někdo ozve.
Zdravím - Milan.
Závady a opravy na autě
Spojka - pokud není od kvalitního výrobce, tak ložisko spojky a přítlačný talíř přestanou plnit svojí úlohu po dvou nebo třech sezónách.Silenbloky předního zavěšení a silenbloky stabilizační tyče řízení se vymačkávají - tady doporučuji vložit na stabil. tyč řízení silenbloky z Lada Niva, které pasují a jsou tužší. Pod podložky na koncich stab. tyče zase pasují silenbloky z Ford Siera.
Tyto se rozříznou, obrátí se proti sobě a vydrží to tři roky. Do převodovky dle mého názoru je lepší hypoidní olej, protože klasický převodový je hlučnější a převodovka je hypoidního typu.
Tlumiče kapalino-plynové - vydrží neskonale dlouho na našich cestách. Jinak jsem spokojen a snad vydrží. Často odchází kulové čepy - horní i dolní. Protože byl jejich nedostatek, tak jsem si nechal vysoustružit od známého silonové vložky a když je stará vložka vyklepaná, tak jí vyměním a jede se dál - myslím tím horní kulové čepy u tyče řízení. Spodní zkusím provrtat a dát tam maznici.
Snad to vydrží déle. Nevím totiž, kde se dají sehnat podobné se stejným kuželem.