Zavřít recenzi

Fiat Tipo 2.0 i.e. GRANTURISMO TURBO

“Výborné.”
  • Rok výroby: 1991 
  • Typ motoru: 1995 
  • Stav km při koupi: 136 000 km 
  • Stav km nyní: 338 122 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.4
Auto s původním výkonem 83 kW je velice komfortní, tiché a spolehlivé. Plynule se rozjíždí, má slušný zátah a vcelku vysokou max. rychlost.

Akorát převodovka není zpřevodována nejlépe. Jako nejlepší stupně se jeví 2. a 4.
Přesto jsem se s tím nespokojil a pustil se do úprav.

Vůz doplnil o sportovní kit sání doplněný Turbem a laděnými svody, přidal ostřejší vačku a titanové kroužky a použil převodovku 1.9 TDi GT.
Nyní si to 136 kW výkonu na silnici užívá. Krásná akcelerace a 130km/h na dálnici při 2 600 ot/min

Spotřeba díky ekonoměru se drží od 6,5 do 8 l/100km
Vlastně s autem nemám jediný problém, investoval jsem do něj minimum a jezdí už rok denně do prahy a zpět bez poruchy.

A kdo říká, že fiat neni auto, je pěknej tupec!!!

Všem jen doporučuji!!!

Závady a opravy na autě

Samozřejmě, že každé auto má poruchy a je jedno, zda je to starší Fiat nebo drahé BMW.

Ale v mém případě žádná nebyla závažná.
Po 250 000km jsem vyměnil čepy řízení, ramena a stabilizátor.
Standartně měním oleje a náplně a nové brzdy, ale to vše z vlastní iniciativy kvůli úpravě vozu.

Pokud by žádná úprava nebyla, nebylo by na tom autě nic potřeba.
A i kdyby, náhradní dílůy jsou dosti levné a dostupné.
Jediné, na co auto trpí, je koroze zadních blatníků a výfuku, který když si dobře opracujete a natřete, není potřeba již měnit.
Dalším slabším místem je zavěšení zadních kol, ale jejich opotřebení záleží jen na vašem stylu jízdy.

Jediná nákladnější investice, je výměna rozvodů.
Jelikož má rozvodové řemeny dva.
Jeden klasický (cca. 450 kč) + napínací kladka (cca 1200 kč) a jeden pro vyvažování vačkového hřídele. Jelikož je oboustranně ozubený, stojí cca 1400 kč a napínací kladka cca 2300Kč. Jediné co potěší je, že výměna probíhá vždy po 100 000 ujetých kilometrech.

Další co osobně doporučuji, je používat kvalitní oleje ( ovšem jen u modelů 2.0 16V a 2.0 i.e ), z důvodu úzkých mazných kanálků a vyššímu mazacímu tlaku a dodržovat jejich pravidelnou výměnu. Hlavně nepřidávat žádná aditiva!!!

Osobně doporučuji 5W40 nebo 10W40.
<
Přejít na standardní verzi stránky »