Zavřít recenzi

Škoda 1202 STW-dodávka

“Super vůz, když je v pořádku, tak nenahraditelné.”
  • Rok výroby: 1963 
  • Typ motoru: 1200 
  • Stav km při koupi: 122 700 km 
  • Stav km nyní: 124 649 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 8-12 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 4.6
Vozidlo je spolehlivé, spotřeba byla u mne 10l/100km, takže docela ideální, ale normálně se dá jezdit za míň (ale i za víc).

Je potřeba kontrolovat utažení šroubů např. na zadních nápravách. Stalo se mi, že byla jedna povolená a vznikla mezera cca 2 mm, což při dalším ježdění mohlo mít nemilé následky.

Dodržení mazacího plánu, pokud není, tak prostě mazat, kde se dá, hlavně středové ložisko kardanu, jeho výměna není vůbec hezká. Pozor, některé vozy mají ještě centrální mazání, je potřeba každých cca 100km párkrát šlápnout.
Brzdy jsou bubnové, na auto poddimenzované, ale člověk se naučí. Hlavně dlouho nebrzdit, hrozí zahřátí a tím spojené snížení jejich účinku.

Ideální rychlost u klasických vozů je cca 60, do 70. Zbytečně se tím motor nehoní a při vjezdu do vyjetých kolejí je to udržitelné na vozovce. Pokud má někdo bývalou sanitu, nebo její diferenciál, tak se rychlost pohybuje kolem 80-90 (100)
Řídí se to zajímavě, hlavně když se člověk dívá do ostatních aut tak trochu z výšky. Je to takový malý, lidový, teréní vůz, se zimními pneumatikami se vyhrabe skoro odevšad, kdyžtak si spolujezdci sednou nad zadní nápravu. Na letních gumách to ale hrabu už na mokré trávě, ale o5 vyřeší spolujezdci, nebo pár pytlů cementu.
Je zajímavé pozorovat kolemjedoucí/jdoucí, jak zírají, co to jede za dinosaura. :-)
Vozy do r.v. 1963 nemusejí mít pásy, jak příjemné:-).

Úložný prostor má cca 2800l d- 1,8m, š-1,5, v-1m. Dá se v něm krásně a pohodlně ležet i ve dvou.

Závady a opravy na autě

Díky nezkušenostem a slov původního majitele svítící kontrolka - červená bylo že maže. Ano, u Octavií to bylo, sice byla zelená, ale kdo může vědět, kdy a kdo měnil tachometr a za jaký. Takže si ojnice 4. válce prošla blokem ven.
<
Přejít na standardní verzi stránky »