Hodnocení a zkušenosti s autem
Vzhled a design nadčasový, prostor naddimenzovaný i pro osoby nad 190cm na zadních sedadlech.
Odpružení klasicky francouzsky měkké, ale sedačky jsou relativně úzké a bez bočního vedení.
Zavazadlový prostor nadprůměrný, často vymontuji zadní sedačky a v autě přespávám.
Výbava je průměrná - var. RT, tzn. ABS + posilovač + palubní PC, manuální ovl. zrc.,bez klimatizace, vyhřívané zadní sklo, mlhovky, výškové nast. sedadlo řidiče i volantu, airbag řidiče, metal. lak, man. nastavitelné světlomety.
Účinnost brzd je dobrá, chvíli mi v nich pískalo, ale v servisu mě po demontáži destiček řekli, že jsou lepší než nové neoriginální.
Výkon je 83KW tzn. 113 koní, tzn. na těžkou Lagunu nic extra. Koroze nulová.
Motor je nad 100km/h hlučnější a do otáček 2000 líný, ale zato velice pružný. Byl zaznamenán únik oleje z hlavy válců - běžný jev. Jinak se jedná o 8V a naprostá spolehlivost.
Cena vozidla byla 650 000Kč, stav km nyní 52000km, garážovaný, v zimě naprosto nejetý. Náhradní díly jsou dražší, je nutno doplňovat vždy originální prov. náplně. Problémy jsou s tužším řazením, s nevhodně řešenou anténou, vyplatí se koupit bezúdržbovou baterii. Elektroinstalace zatím bez problémů. Zlobí jen centrál.
Spotřeba je odvislá od stylu jízdy + zátížení + tlaku v pneu + charakteru komunikace a pohybuje se v rozmezí 7,5 (dálnice) až 9 (město).
Před 11 lety byla Laguna ne nadarmo autem roku, o novém autu nemám důvod uvažovat, má tzv. "vychytané mouchy".