Zavřít recenzi

Renault Laguna RT

“Štastný výběr motoráže Laguny hraje primární.”
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 2.0i 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 52 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 11 let
  • Průměrná spotřeba: 8,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

3
 
Hodnocení celkem 7.4
Vzhled a design nadčasový, prostor naddimenzovaný i pro osoby nad 190cm na zadních sedadlech.

Odpružení klasicky francouzsky měkké, ale sedačky jsou relativně úzké a bez bočního vedení.

Zavazadlový prostor nadprůměrný, často vymontuji zadní sedačky a v autě přespávám.

Výbava je průměrná - var. RT, tzn. ABS + posilovač + palubní PC, manuální ovl. zrc.,bez klimatizace, vyhřívané zadní sklo, mlhovky, výškové nast. sedadlo řidiče i volantu, airbag řidiče, metal. lak, man. nastavitelné světlomety.

Účinnost brzd je dobrá, chvíli mi v nich pískalo, ale v servisu mě po demontáži destiček řekli, že jsou lepší než nové neoriginální.

Výkon je 83KW tzn. 113 koní, tzn. na těžkou Lagunu nic extra. Koroze nulová.

Motor je nad 100km/h hlučnější a do otáček 2000 líný, ale zato velice pružný. Byl zaznamenán únik oleje z hlavy válců - běžný jev. Jinak se jedná o 8V a naprostá spolehlivost.

Cena vozidla byla 650 000Kč, stav km nyní 52000km, garážovaný, v zimě naprosto nejetý. Náhradní díly jsou dražší, je nutno doplňovat vždy originální prov. náplně. Problémy jsou s tužším řazením, s nevhodně řešenou anténou, vyplatí se koupit bezúdržbovou baterii. Elektroinstalace zatím bez problémů. Zlobí jen centrál.

Spotřeba je odvislá od stylu jízdy + zátížení + tlaku v pneu + charakteru komunikace a pohybuje se v rozmezí 7,5 (dálnice) až 9 (město).

Před 11 lety byla Laguna ne nadarmo autem roku, o novém autu nemám důvod uvažovat, má tzv. "vychytané mouchy".

Závady a opravy na autě

1. Únik oleje z hlavy válců motoru - norm. jev

2. Provedena výměna čepů a př. tlumičů - norm. jev

Provedena preventivní výměna rozvodového příslušenství a vodního čerpadla.

Provedena preventivní výměna předních světlometů za čiré + nová bezúdržbová baterie a s novými žárovkami se značně zlepšilo osvětlení nejen vozovky, ale i palubní desky.

Provedena preventivní výměna posl. části výfukového potrubí s tlumičem za tuningový díl.

Provedena deinstalace původního přívodu vzduchu a nahrazení za sport. vzduchový filtr, to způsobilo slabé oživení v nízkých otáčkách.

Provedena výměna původních kol za Alu disky s pneu 205/60, což způsobilo podstatné zlepšení stability vozu v zatáčkách.

Provedena demontáž původního solidního audiosystému za nový s větším výkonem.
<
Přejít na standardní verzi stránky »