Zavřít recenzi

Suzuki Vitara 2.0 JLX 103kW

“Splnilo očekávání, je dobré.”
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 2.0i 16V 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 13 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 9.7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.8
První malé zkušenosti s pořízenímí Suzuki Vitary 5-dvéř, 2.0i.

Se slevami 40 tis. od leasingovky a 40 tisíc od Suzuki vyšla kolem 510 tisíc bez DPH, s N1 pro 4 osoby, což byla koupě na firmu dost dobrá, jinak kolem 606 900 Kč.

Nechávají při přestavbě na užitkovou verzi N1 ve voze pás i opěrku hlavy. Kia například údajně ne.
Dle mého, čistě OSOBNÍHO posouzení má Suzuki jeden z nejlepších interiéru, co se líbivosti týče a hlavně palubku a čalounění, podsvícení budíků, nevím přesně počet airbagů,ale boční zde jsou, vestavěné radio s CD s ovl.na volantu a pro mne velice příjemný tříramenný volant.
(Je to hnus, když většina várobců vyplní airbagem volant a není problém v něm při otáčení nechat prsty.)

Kdysi jsme obcházeli už minulosti před léty autosalóny, už například u Hondy CRV nás znechutil ubohý strohý a "plastový" interiér a naopak mile překvapil interiér i předchozí Suzuki Vitary.
Jednoduše řečeno nejpěknější prvky z toho, co jsme viděli.
Nová Suzuki nás překvapila na japonce ještě více.

V terénu jsem za to posadil moji 160 cm manželku.
Přes prvotní strach a obavy z řízení "většího" vozu s nadšením velmi ocenila lehké řízení a přehled budíků a prvků ovládání ve voze i výhled z vozu. O okamžitém pocitu bezpečnosti a bezstarostnosti o to, že by někde nevyjela nebo zapadla ani snad nemusím mluvit. Přiznám, že se ulevilo i mi, když jsem si uvědomil, že mi odpadla jedna nepříjemná záležitost jako promrzlé prsty a nepříjemný vítr se sněhem při nasazování řetězů :o)


Za sebe : Perfektní výhled, vyhřívání předních sedadel, velká zrcátka a vynikající nastupování a vystupování, dveře mají dokonce tři polohy otevírání a jsou zabezpečeny těsněním zespoda od kol, aby jste si o špinavé lemy blatníku (hlavně vzadu) pod dveřmi neušpinili oděv -perfektní!!!
Asi někdo pořádně uvažoval.
Auto na je příjemné i na delší cestování, dobře drží stopu a v kolejích neplave.

Oslovilo a přesvědčilo hlavně to, že Vitara snad jako jediná ve své třídě má a uzamykatelný pohon 4x4 do 60 km/h+ další volbu - uzávěrku diferenciálu s redukcí, samozřejmě s použitím jen na sněhu. Činí se tak elektronicky otáčením kolečka, které má čtyři polohy. Zvolený typ náhonu svítí i v prostoru budíku ukazatele rychlosti.

První je na rozpojení veškerého náhonu pro případné snadné tažení za jiným vozidlem v případě poruchy.
Druhá poloha pro provozní stálý náhon přední s připojením zadního při prokluzu.
Třetí je uzamčení stál. pohonu 4x4 50:50 do oněch 60 Km/h.
Čtvrtá je st. pohon 4x4 uzávěra diferenciálu+redukce,
Ostatní značky mají údajně jen do 30 km/h, což na dvojku máte ihned. A s tím se žádný jiný prodejce asi nechlubí!

Benzín je ale bohužel v terénu slabý jako čaj, protože na dvojku to v terénu do stoupání jet nechtělo. Na sněhu se to dá vyřešit přepnutím na uzamčení a redukci, ale v létě nevím, nevím.
Auto váží kolem 1.6.t a na rozjezd nemá tah, musí se vytáčet. Po rovince je příjemná jízda a kolem stovky už cítím, že motor je opravdu dvoulitrový - motor a je příjemně tichý. Stačí už potom jen lehce lehtat plyn.

Bez rozjezdu vyjelo do kopce s redukcí odhadem 50-60° náklonu při 30-40 cm sněhu. Když jsem zastavil, sklouzlo zpět. Bylo to opravdu hodně, neměli jsme moc příjemný pocit.
Použité pneumatiky výrobcem v létě 205/70/16 a vzimě to byly širší, myslím 225/70/16.

Dlouhodobá spotřeba (na displeji) při normálním ježdění zahrnujíc denní jízdu do práce po výpadovce 18 km a sem tam po městě, ukazuje 9.7 l benzínu. Je na displeji téměř od počátku koupě vozu.
Nesledoval jsem přesně spotřebu městem v terénu a dálkově.
Na 50 km dálkově při 100 -110 km/h to ukazovalo při klidné jízdě průměr 7.5 l. Chvilkovou jízdu normálním terénem nebo ve sněhu bych si jen tipl kolem 12-14 l benzínu, podle terénu.
Přesně nevím.
Pro ježdění v zasněžených městských a příměstských těžších místěch bych benzínovou verzi Suzuki 2.0i doporučil pro nízkou cenu. Rozdíl oproti dieslu je kolem 100 tisíc.

Já bych volil určitě naftu. Silnější kroutící moment u dieslových motorů dává možnost jízdy v terénu a vyjetí do prudkých kopců celkem dobře na trojku a potom hravě na dvojku.
Spotřebou bude určitě o něco nižší.

Vozidlo máme zatím asi 6 měsíců. Uvidíme jestli se projeví nějaké bolesti poruch a závad.

Závady a opravy na autě

Ne, malý počet km asi 13 tisíc. Zatím ani žárovka.

V kolonce náhradní díly jsem zadal 10, protože nemohu zatím posoudit.
<
Přejít na standardní verzi stránky »