Zavřít recenzi

Wartburg 1.3 sedan

“Merkur pro velké kluky, vlk v rouše beránčím.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1989 
  • Typ motoru: 1.3 4dobý 
  • Stav km při koupi: 90 000 km 
  • Stav km nyní: 99 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.2
Koupě v HK za 11.000,- první cesta domů 500km bez poruchy.Spotřeba při klidné jízdě 100-110 km/h se 4stupňovou převodovkou na hranici 6,3 litrů.
Za zhruba měsíc najeto 9.000 km bez vážnějších závad.
Auto jsem kupoval s vidinou kompletní renovace a použitím nových ND + výměnou stávájící 4stupňové převodovky (nejslabší článek) za 5stupňovou Škoda Favorit prvních ročníků,nutnost použití příruby a setrvačníku Felicia 1.6

Zvolil jsem 4dobý motor (licence VW) 1.3 43kW jen kvůli spotřebě a absenci míchání oleje do benzínu.
Hlavním důvodem byla prostornost,podvozkový rám a obrovský zavazadlový prostor.
Kdo někdy používal např. Š Octavia jako služební,či rodinné auto mi potvrdí,že pro 2 lidi (180cm a výš) solidní pohodlí,pro 5 lidí (nad 180) utrpení,zavazadlový prostor srovnatelný,pouze horší přístup daný koncepcí sedanu.

Zkušenosti?Příjemné...jen drobné poruchy,ale ty člověka nerozhodí,zvláště u letitého auta.Nejlepší zážitky?Když vezete "hrdého" majitele Fabie ročník 2000 který se strašně diví,kolik je tam místa,že to v pěti lidech uhání s krátkou převodovkou po dálnici 150,že je to docela tiché a nikde nic nedrnčí,ten samý člověk bohužel dřívkem od nanuku podkládá přístrojovou desku své 7leté vytoužené Fabie,kterou ještě splácí.

Další zkušenosti už jen dobré,probíhající renovace,výběr laku a sháňka originálních litých kol firmy Irmscher.
Když sečtu náklady 11.000,- pořizovací cena 30 - 35.000,- renovace s použitím nových ND + alu kola zhruba 8.000,- celkem 49-54.000,- Stav nového auta,proč bych běhal po bazarech a za tuto sumu sháněl ojeté,orezlé Felicie?? nebo další výkřiky zběsilého dovozu havarovaných ojetin :o)

Závady a opravy na autě

Poruchy v elektroinstalaci dané stářím a běžným opotřebením (u 18let starého auta nic překvapivého)

- porucha ventilátoru topení,přepálená kabeláž
- vyskočení táhla řazení z uložení (volné pryžové pouzdro)
- hlučnější převodovka (kvůli převratu v r.1989 nedokončen vývoj 5stupňové,4stupňová narychlo navržená)
<
Přejít na standardní verzi stránky »