Zavřít recenzi

Škoda Octavia Elegance 1,9 Tdi 77kW

“Povedené auto, které na sebe zbytečně neupozorňuje.”
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru: 1,9TDI 77kW 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 35 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 4,9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.4
Potřeboval jsem spolehlivé auto na každodení jízdu do práce a proto jsem chtěl auto, které není super výkonné, ale dá se s ním bezpečně jezdit, svojí vizáží zbytečně na sebe neupozorňuje, je bezpečné a přesto vypadá dobře. Hlavní prioritou pro mě byla spotřeba, ale k té se ještě vrátím. Oficiální cena vozu Elegance-plná výbava - je 602 000Kč, dostal jsem slevu 72 000Kč, což už bylo přijatelné. Parkuji jak v práci, tak doma na relativně bezpečném místě, tak mě nechvalně proslulé prvenství v krádežích tohoto auta nenechala odradit od koupě.

Auto je v plné výbavě s označením Elegance, co však oceňuji je dvouzónový Climatronic, téměř okamžitě ochladí rozpálenou kabinu i při tropických teplotách.
Dobrá je třeba vychytávka blinkru, stačí do něj bez aretace ťuknout a zabliká třikrát. Blikače a osvětlení dveří integrované do zrcátek považuji za zbytečné, narozdíl od MB, nejsou blikače ve dne nějak extra vidět. Vynikající je vytěsnění dveří, špína se nedostane ani mezi dveře a karoserii a auto je velmi tiché vzhledem k proudění zvuku. Oproti starší Octavii je o cca 7 cm delší, což ocení cestující vzadu, kteří už netrpí nedostatkem místa na nohy, kufr je přímo obří. Líbí se mi palubní deska, kvalitní plasty, dobře vypadá, ergonomické intuitivní ovládání.

Co bych autu vytkl je díky vysoko postavenému zadku opravdu nekomfortní výhled při couvání, tak musím používat vždy zpětná zrcátka. Výškově nastavitelná sedadla jsou anatomicky dobře zpracovaná, dostatečně tvrdá, tak dobře podrží záda. Motor v kabině má příjemný zvuk, dává o sobě vědět, ale v žádném případě není auto hlučné. Mám pěti stupňovou převodovku, ale na nové motory Tdi je lepší 6ti stupňová. Pořád tam kvedlám pákou a automat si koupím snad už příště. Díky kratšímu rozvoru a nezávislému zavěšení zadní nápravy opravdu velmi dobře a jistě sedí v zatáčkách, řízení je velmi citlivé, až má řidič pocit, že nemůže v zatáčkách cítit jak ostrá je, což někomu nemusí vyhovovat.


Motor má průměrnou spotřebu 4,9l a v tomto si dovoluji tvrdit nemá VW konkurenci, nafťáky prostě umí. Tohle můžou majitelé BMW jenom tiše závidět. S autem se dá po dálnici na tempomat jet 190km, aniž by jízda byla nějak nekomfortní, jinak jezdím 140. Nejsem tip řidiče, co si neúspěch v soukromém životě léčí za volantem.Podvozek nerovnosti zvládá výborně, je tvrdší do zatáček, klasika VW, což mi vyhovuje, cítím se jistěší v zatáčkách, než s měkčím spodkem. Auto myslím uspokojí i náročnějšího řidiče.

Závady a opravy na autě

Zatím auto nemělo jedinou poruchu, proto se zaměřím na jízdní vlastnosti a uživatelský komfort. Oproti starším motorům Tdi, vyšší spotřeba oleje, prý je to záměrně a výrobce s tím dopředu počítal.
<
Přejít na standardní verzi stránky »