Hodnocení a zkušenosti s autem
Zatím pouze ty nejlepší, auto splňuje všechny předpoklady, kvůli kterým jsem si ho vybral. Velký, pohodlný a slušně vybavený vnitřní prostor ve kterém se dobře cestuje. Díky automatické převodovce a logickému rozložení ovládacích prvků, velmi snadné ovládání.
Hned při prvním usednutí do vozu je vám jasné, kde co je a na co to je. Na 70 kW motor , díky podpoře elmotoru překvapivá dynamika. V městském provozu máte dojem, že jezdíte s benzínovým dvoulitrem, nebo s dieselem. Je to dáno slušným součtovým kroutícím momentem 226 Nm.
Spalovací motor 3stage i-VTEC se sekvenčním zapalováním je podporován elmotorem, umístěným v místě setrvačníku a ovládaným autonomní řídící jednotkou.Tato jednotka IMA je i s vysokonapěťovými bateriemi umístěna v klimatizované schránce za zadními sedadly.
Z tohoto důvodu, jsou zadní sedadla nedělitelná a nesklopitelná, což někdo může považovat za nevýhodu. Výkon elmotoru je 15 kW a kroutící moment má 103 Nm. Výkon je primárně dimenzován na podporu spalovacího motoru, ne na samostanou jízdu, i když tu, za přesně definovaných okolností, umí také. Např. projíždím uzavřenou osadou, nastavím na tempomatu rychlost 45 km/h, a určitě na úsecích, kde stačí výkon 15 kW jede Hybrid jen na elmotor. Spalovací motor se samozřejmě točí taky, protože je s elmotorem na jedné klikové hřídeli(oproti Priusu, kde jsou oba motory spojeny rozepínatelnou spojkou), ale má odpojeny vačky, vstřikování paliva a svíčky , takže má nulovou momentální spotřebu paliva.
Při potřebě vyššího výkonu se spalovací motor automaticky připojí.
Podvozek má sportovní geny svých sourozenců, které dovolují svižné cestování na členité trati a díky rozvoru jistou stopu při rychlé jízdě na dálnici.
*
Recenzi budu průběžně doplňovat.