Zavřít recenzi

Renault Thalia 1.2 16V

“Smíšené pocity.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 1149 cm3 
  • Stav km při koupi: 8 km 
  • Stav km nyní: 11 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,4 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.6
Svým vzhledem auto moc lidí nenadchne. Zadní kufr mnoho lidí odradí. Ale člověk musí zvážit zda takový kufr potřebuje. Já ano. Navíc jsem zvolil barvu auta černou metalízu a auto se mi v této barvě líbí.

Zaplatil jsem za něj cca 275.000 Kč. Kromě zadních el. oken a litých kol mám v autě snad vše, co Thalia koncem roku 2006 nabízela. Musím říct, že konkurence v této výbavě je cenově někde jinde. Nebráním se tomu, že je ovšem trochu někde jinde i kvalitou. Ale u Thalie jde jednoznačně o poměr výkon / cena.

Spořeba se pohybuje kolem 6,4 l / 100 km (klimatizaci mám puštěnou neustále ). Kufr je bohatě velký. Přes drobné zápasení s objemnějšími zavazadly a zúženému místu za zadními sedadly, se mu nedá nic vytknout. Je to prostě sedan.

V autě mám originál autorádio s CD + 6 repro. Dá se říct je moc chytré není, ale po zvukové stránce mě velmi potěšilo. Navíc, když si člověk spočítá koupi reproduktorů a vlastního rádia, tak cena zase tak vysoce nevypadá. U mě taky rozhodovalo ovládání pod volantem. Jsem člověk, který poměrně často přepíná stanice či písničky na CD a naklánět se ke středovému panleu na bezpečnosti jízdy moc nepřidá.
Raději oželím MP3ky.

Jízdní vlastnosti jsou pro tuto kategorii velmi dobré. Možná hlučnost motoru při vyšších rychlostech ( nad 130 km/h ) by mohla být menší. Auto nemá moc problémů dostat se na 160 km/hod, ovšem hluk a třepání volantu na jistotě řidiči nepřidá. Ovšem jako člověk, který si rád svižně zajezdí, mohu říct, že ač přes slabší motor je auto velmi živé.

Kdybych chtěl shrnout celkově Thalii, tak můžu napsat jen toto: Pro člověka, který má toto auto na ježdění po městě a na kratší vzdálenosti je to super auto. Pro člověka, který spíše využívá rychlokomunikace a dálnice, a který ročně najezdí spousty kilometrů, bych doporučil si třeba za auto připlatit , nebo koupit trochu starší ve stejné ceně. Já se pomalu začínám řadit do té druhé kategorie, takže příště budu pravděpodobně uvažovat o vozidle jiném. Jinak by mi auto zcela vyhovovalo.

Závady a opravy na autě

V současné době mám najeto cca 11 000 km. Koncem července jedu již na třetí reklamační servis.

Opakovaně při rychlosti nad 90 km/h slyším na straně řidiče hluk, který přirovnám k nedovřenému oknu. V servise již s tím prý nic dělat nemohou. S blízkého zdroje se mi doneslo, že je to poměrně častá vada a lidi si prý časem zvyknou.

Další vadou bych jmenoval přepínání směrových světel. Nevím proč, ale konkrétě při blikání do leva blinkr často při následném rovnání volantu nevypíná. Stává se to, pokud je auto delší dobu vystaveno vyšším teplotám. V servise byl vyměněn nějaký díl a byl jsem ujištěn, že se vada již vyskytovat nemůže. Bohužel, v momentálním tropickém počasí se vada opakovala již následující den.

Asi dalším problémem bych uvedl nastavení hladiny rezervy. Po rozsvícení všemi řidiči nesnášeného oranžového světla, upozorňujícího řidiče, že má brzy navštívit čerpací stanici se mi zdálo, že při čerpání benzínu do plna načepuji málo paliva. V servise se udávaný počet litrů při údajném rozsvícení rezervy často měnil. Nakonec po mém testu se po rozsvícení rezervy dalo ujet cca 170 km. S nastavením hladiny byly problémy. Údajné zásahy by ovlivnily "přesnost" palubního počítače.

V některé z recenzí jsem si přečetl, že má nějaký řidič problém s "pazvuky" u bočního okna řidiče. Tento problém mohu rovněž potvrdit.

Jednou z reklamací bylo vrzání plastů ve středovm panelu.
Tato chyba byla bez probémů odstraněna.

I přes zdánlivě hrozivý výčet se spíše jedná o chyby lehčího rázu. Člověk nemůže počítat s tím, že auto bude kvalitní jako auta za milión korun. Rovněž pak závisí na přístupu servisních středisek.
<
Přejít na standardní verzi stránky »