Zavřít recenzi

Škoda Octavia Combi 2,0 TDI

“Kvalitní český vůz za vyšší cenu.”
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru: 2,0 TDI 
  • Stav km při koupi: 20 000 km 
  • Stav km nyní: 26 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,5-8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 6.4
Musím přiznat na úvod, že rozhodně nemám vyhraněný jasně kladný či záporný postoj k jakékoliv značce auta, takže si troufnu tvrdit, že můj názor je stran tohoto relat. objektivní.
Octavia Combi II se jistě může zaslouženě honosit oblíbeností majitelů v čechách i jinde, je to auto v poměru cena kvalita na předních místech pomyslného žebříčku. Chválím celkovou koncepci vozu, kavlitu dílenského zpracování, promyšlenosti detailů.

Pokud bych rozdělil alespoň trochu systematicky hdnocení tak stran interieru - kvalitní, odolný i hrubšímu zacházení díky použití nikoliv nejlevnějších materiálů, detaily char. odkládacích ploch, různých schránek jsou vcelku dobré, dosažitelné pro řidiče bez krkolomných kousků, občas však jsou též zdrojem pazvuků. Velmi dobré sedáky- tvarem i tvrdostí /osobně bych však uvítal jinak koncipovanou bederní opěru/.

Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré /i když u kombi dle mne horší, než u krátké verze liftabcku//. Auto dobře sedí /na pneu 195/65/15/, má typické znaky kombi u škodovky, a to že zadní náprava i přes víceprvkové uložení je více skákavá a citelněji zdůrazňuje nerovnosti povrchu, při zatížení auta se to částečně zlepší. Dobré brzdy s dobrým nástupem účinku, nevadnoucí, při ostrém stylu jízdy však věřím, že nevydrží příliš dlouho /kotouče, destičky/. Hluk v autě je minimální - přenášený z vnějšku, izolace je dobrá. Vytkl bych /a to velmi/ nemožnost stažení předních oken úplně.

Motor - 2,0 TDI je stran dynamiky velmi podařený kousek. Potvrzuji vše, co již zde bylo vyřčeno - výborný zátah od nízkých otáček, i při "potrápení" z nízké rychlosti na vyšší stupeň, hlučnost mi nadměrná nepřipadá, je to spíše asi subjektivní, mě zvuk do jistě míry přijde příjemný a vhodný k dieselu. Ale pravda, že dražší auta vyšších tříd jsou odhlučněna lépe. Spokojený však nejsem se spotřebou - auto má ujeto 25 tis. km - čekal bych, že již bude zaběhnuté- a spotřeba klesne, avšak dle počítače prům. spotřebu nedostanu pod 6,5 l, spíše k 7 litrům a to mám velmi lehkou nohu /bez problému jsem dříve jezdil s 1,9 TDI 81 kW za 5,2 l, s 1,9 TDI 77 kW za 4,5-5 l -šetřivě/. Nevím ,zda je to ještě nedostatečným záběhem či technickou poruchou - třeba mi někdo poradí?
Technické detaily navíc - parksensory s výbornou funkcí -téměř nutnost při omezeném výhledu dozadu a předmětech v mrtvých úhlech, radio s CD Stream -řekněme průměrná úroveň /avšak nutné, chcete-li zobrazení info od parksenzorů/, maxi- dot velmi přehledný, alarm nic moc- doporučil bych raději neoriginální, jinak další techn. zařízení ujdou. Nevýhoda škodováckého interface pro mobilní komunikaci - skoro je podezřívám z dohody s výrobci mobil. telefonů - aby zvýšili prodejnost některých modelů - adaptery jsou jen pro některé, navíc cena okolo 4tis. navíc k již instalované handsfree sadě za cca 10 tis. mi přijde nefér.

Závady a opravy na autě

Za dobu mého pužívání se nevyskytly výraznější problémy s autem. Protože předchozí vůz byl také škoda octavia, už jsem na drobné závady charakteru vrzání plastů v interieru víceméně zvyklý.
<
Přejít na standardní verzi stránky »