Zavřít recenzi

Kia Cee´d 1.4 LX

“Evropská kvalita za korejskou cenu.”
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 1.4 benzín 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 3 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.4
Zatím bych své hodnocení spíš pojal jako počáteční dojmy. Auto má najeto cca 3 800 km, z čehož jsem já najel cca 2 000 km.

Exteriér:

Design se mně i zbytku rodiny líbí. Není agresívní nebo extravagantní, ale příjemně elegantní. Auto vypadá celkem robustně, s manželkou říkáme, že "sedí jako buchta". Líbí se mi dlouhá příď, která naznačuje velkou deformační zónu. (Crash test zatím neproběhl.)

Interiér:

Interiér je zejména velmi prostorný a ergonomicky uspořádaný. Sedadla jsou příjemná. Na těch zadních je dost místa na nohy, i když vepředu sedí vysocí lidé. Ovladače jsou přehledné a na očekávaných místech. Jen madla na dveřích by mohla být z příjemnějšího materiálu -- celá palubovka je z měkkého plastu (i když se jí nedotýkám), ale madlo, na kterém mívám opřenou ruku, je z nepříjemného tvrdého plastu.

Výbava:

LX, navíc v ceně elektrická, vyhřívaná zrcátka v barvě a dálkové ovládání centrálu s alarmem. Trochu mi chybí loketní opěra, ale zatím nešla přiobjednat. (Platit 15 000 za další stupeň výbavy se mi nechtělo.)

Jízdní vlastnosti:

Auto sedí velmi dobře. Zpravidla ani zdaleka nevyužívám možností podvozku -- bojím se jet do zatáčky rychleji, i když vím, že auto by to sneslo. Kvůli své výšce je auto ve vyšších rychlostech trochu citlivější na boční vítr. Řízení je na můj vkus trochu přeposilované, i když mi to nepřijde zdaleka tak hrozné, jak psaly některé recenze. Řazení je přesné.

Motor:

Motor 1.4 CVVT o výkonu 80 kW je velmi pružný, zejména od 3 000 ot./min -- je to spíše vysokootáčkový motor. Pro rychlé předjíždění je proto vhodné podřadit i o dva stupně, auto pak celkem ochotně vyrazí vpřed. Do kopce táhne přijatelně.

Spotřeba:

Po Rakousku jsme o dovolené najeli cca 2500 km, stále s nosičem na střeše, mnoho set km i s koly a po dálnici, cca polovinu s klimatizací. Průměrná spotřeba za toto období 7.1 l / 100 km se mi zdá slušná. Jak se motor zajíždí, spotřeba pozorovatelně klesá.

Námitky, výhrady:

Uchycení střešního nosiče se mi nezdá navržené úplně nejšťastněji. Nedělá na mě dostatečně bytelný dojem. Taky není vůbec vidět, kolik zbývá kapaliny do ostřikovačů.

Závady a opravy na autě

Zatím ne.
<
Přejít na standardní verzi stránky »