Zavřít recenzi

Fiat Brava Brava S 1,4 12 V

“Za ty prachy to ušlo, posloužilo dobře.”
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 1,4 benzín 
  • Stav km při koupi: 75 000 km 
  • Stav km nyní: 115 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 40 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.4
Bravu jsem koupil jako ojetou po druhém majiteli (se servisní knížkou). Vlastnil jsem jí přesně 40 měsíců.

Spotřeba:
Měřeno pravidelně tankováním do plné nádrže.
Nejvyšší cca 9 litrů - kombinace mráz a městský provoz.
Průměrná za celou dobu provozu 7,2 l.
Nejnižší 5,8 l (cesta na jih Itálie a zpět).

Jízdní vlastnosti:
Výkon nic moc (59 kW), ale na klidnou jízdu z bodu A do B postačuje - 1,6 by byla lepší.
Na můj vkus má Brava tvrdý a hlučný podvozek. Na naše silnice nic moc.

Co se týká pohodlí tak mohu srovnávat s Felicií, Fábií a Octávkou (služební vozy). Bravu bych řadil na první místo v případě prostoru na zadních sedadlech a na úroveň Fábie v případě míst řidiče a spolujezdce. Sedadla jsou příjemnější než u Škodovek a po delší jízdě jsem nebyl tak "vyždímanej".

Co bylo ze začátku nepříjemné byly různé pazvuky občas se ozívající z motorového prostoru. Ze začátku mě to děsilo, ale pak jsem si na to zvyknul.
Občas vrznou plasty v interiéru.

S čím jsem měl problém to byla jízda v noci. Neustále jsem měl pocit, že nic nevidím a že mě ostatní vozidla oslepují.
V jiných vozech se mi to nestalo. Vlastně stalo :-) ve Škodě 125, ale to už není vůz :-).

Závady a opravy na autě

Běžný servis:

Při koupi jsem počítal s výměnou brzdových kotoučů, destiček, zadního obložení a rozvodové sady.
Vše jsem nechal vyměnit cca v 80 000 km. Na cenu už si nevzpomenu, ale bylo to okolo 10 000,- Kč.

Výfuk jsem neřešil vůbec. Zadní díl byl měněný předchozím majitelem v 65 000 km. Vydržel celou dobu.

Před prodejem jsem si nechal proměřit tlumiče pérování a přední už byly na hraně, zadní v normě (vše původní).

Závady:

Fatální závada se vyskytla cca při 100 000 km.
Po natankování u pumpy jsem popojel pár metrů a konec. Odešlo čerpadlo - těžko určit zda nekvalitním palivem nebo prostě "únavou". Každopádně to co v servisu vytáhli z nádrže snad ani nebyl benzín!
Oprava zahrnovala výměnu čerpadla, pal.filtru, pročištění nádrže a spol.
Zároveň jsem nechal vyměnit svíčky a kabely. Proměřit a vyměnit lambda sondu, která už taky stála za starou bačkoru.
Celková cena 11 500,- Kč.

Další závady se nevyskytly, pouze vada na kráse v podobě "hnijících" klik.
<
Přejít na standardní verzi stránky »