Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil po duchodci, jedinem majiteli. Minuly tyden jsem ho prodal. Jezdil jsem s nim do prace denne 50km, plus rada dlouhych vyletu. Nikdy jsem nezazil, ze by me auto nechalo ve štychu, jako se to stalo rade mych znamých, kteří si koupili nějaké ojete auto. Spotřebu jsem měl na pocatku 7.2/100, pozdeji 8.5/100. Pak jsem si vsiml, ze z vyfuku bylo citit benzin. Zkontroloval jsem svicky jak mi kdosi radil - byly bezvadne. Vycistil rozdelovac - nepomohlo. Zjistil jsem pak, ze tři svíčkové kabely hazou velice slabou a nepravidelnou jiskru. Vymenil jsem kabely za nove - spotřeba klesla na 6.8/100 a auto bylo tišší. Hned od počátku šlo špatně řadit - zvl. dvojku -, ale pouze když bylo chladno. A tenhle problém se nikdy nezhoršil a časem jsem to už ani nevnímal.
Jak jsem se v autě cítil? Rok výroby 1996, 120 tisích km, ale přesto pocit, že auto ještě není příliš unavené. Známý má Corsu 1996, 1.2 80 tisíc km a to auto už bych řídit nechtěl je celé rozkývané, utahané, z brzdění spatný pocit. V primeře jsem si říkal, že v podstatě nemá smysl kupovat novější auto, vždyť 1996 mi stačí. Ale přesto - chci si koupit něco s Airbagem i pro spolujezdce, rozumíte mi, že. A tak proč nezkusit něco novějšího. Sestra měla Renault Laguna diesel, 2002 myslím a měl jsem z toho pocit, že to není zas takový rozdíl, akorát, že to smrdí novotou:-) Né, bylo to lepší: k kabině žádný hluk, malá spotřeba, na strartování kartička, pět hvězd v Crash testech... Ale nakonech měla problémy s elektrikou v motoru nebo co, tak to prodala. Ted má Mondeo diesel.
Jízdní vlastnosti Primera 1.6 GX: motor byl dost slabý. O předjíždění jsem se raději nepokoušel. Když nás bylo v autě pět, tak pětka :-) byla slabá do kopců. Auto sedělo dobře. Měl jsem obyčejné jednoduché zavěšení zadních kol. Zatáčky ale bývaly bez problémů a to i ve vyšších rychlostech. Jednou jsem vyzl někoho kdo vlastnil Peugeot 206 a ten byl překvapený tím v jaké rychlosti projíždím zatáčky. S jeho 206 by se prý bál. Tak jsem byl taky překvapený, protože jsem myslel, že nejezdím rychle. Pár lidí mi pak říkalo, že ta menší auta hůř projíždí zatáčky. No nevím.
Na technické, po osmi měsících užívání mi vyměnili jedno zavešení kola - takový ten trojúhelník, nevím jak se mu říká -nebylo to drahé.
Motorový olej jsem měnil 3 krát. 4 litry. Snadné. Převodovkový olej nikdy, protože nevím jak.
Připadalo mi, že auto je bez problémů. Po 14ti měsících užívání se mi najednou objevila řada závad: svíčkové kabely, výfuk, ABS. Opravil jsem to nejnutnejší k tomu aby auto jezdilo a vozilo mě do prace. ABS by muselo na počítač, tak jsem to nechal být. Když jsem odešel z práce, Primeru jsem prodal.
Nyní bych si rád pořídil Hondu Accord kvůli její eleganci, nebo Toyotu Avensis kvůli údajné kvalitě, nebo Peugeota 406 kvůli jeho údajné bezpečnosti a HDi motorům, taky uvažuji o nějakém německém autě - proto, že prý se ho dá dobře znovu prodat.
Když jsem míval Sunnyho, ten neměl prakticky jedinou závadu po dobu 18 měsíců. Kromě... strašné koroze. U Vectry 1992,TDi se mi pri 210 tisících pokazilo turbo, mel jsem prasklé pružiny, korozi kolem upevnění bezp. pásů. U Accorda bylo vše bezva až do 240 tisíc, kdy nešlo zařadit - vadná (myslím hydraulická) spojka.
Nissana už bych si nekoupil. Snad když bych měl málo peněz. Z japonských značek je myslím to nejméně kvalitní. Na druhou stranu prý porážel např. Hondu, Toyotu a Mazdu ve statistikách bezpečnosti a na tu bych neměl zapomínat.
Nejkrásnější vzpomínky mám na Accorda - krásné, elegantní, mílé, kultivovaný dvoulitr, temtomat..., takže bych rád znovu jezdil Accordem.
Vystřídal jsem řadu aut, měnil je po pár letech, ale nové auto, takové se kteým bych mohl jezdit dlouhá leta nechci. Myslím, že bych se nudil. Aspoň zatím...