Hodnocení a zkušenosti s autem
Zatím mám najeto 4000 km, tudíž bych si netroufal příliš hodnotit spolehlivost, ale zatím se nevyskytl ani náznak problému. Pouze za teplého počasí nefunguje centrální zámek na zadních pravých dveřích - pokud na ně svítí slunce, asi nějáký kontakt. Občas bliká displej klimatizace, takže chystám celkovou kontrolu klimatizace. V autě je climatronic.
Pohodlné auto, samozřejmě. Výbava značná, vlastně vše se ovládá elektricky i okýnka v zavazadlovém prostoru. Pro rodinné ježdění je to dobré, odpadá starost se zavíráním ručně.
Výhodou je, že všechny sedačky jsou samostatné, v autě jich je až 7. Přední sedačky jdou otočit do protisměru a tak vznikne příjemný obývák - můžete třeba při zastávce snadno nakrmit děti na zadních sedačkách :-)
Spotřeba motoru TDI 81 kw se při rodinném ježdení pohybuje kolem 5,5 litru na 100 km. Na dálnici při 130 km/h trošku nad 6 litrů, meziměsto 80-90 km/h pod 5 litrů. Při rychlosti 130 km/h má ještě TDI dost síly, ale já víc nejezdím :-)
Startuje perfektně. Jediný další dieslový motor, který znám, je 1.9 D (tuším) z Citroenu Berlingo a cosi z dodávky Ford Transit, tudíž si netroufám moc hodnotit, ale s TDI se jezdí velice příjemně, s velkou rezervou na výkonu, bez otřesných černých exhalací, jaké lze za diesly někdy vidět.
Zadní prostrední sedačka nemá tříbodový pás, což je nepříjemné, když tam vozíte děti (montoval se myslím až od roku 2003, vedený z úchytu ve střeše), ale alespoň je tam pás samonavíjecí, což usnadňuje manipulaci.
Auto je kupované z Německa, kde bylo v provozu od r.1999 a nejelo se na něm 179 000 km, auto je subjektivně velice zachovalé, ale cena byla vysoká - skoro 240 000 kč (koupeno v červnu 2007). Ovšem při srovnání za ceny Octávií TDI ze stejného roku to není zase tolik.