Zavřít recenzi

Alfa Romeo 145 1,8 16V Twin Spark

“Cuore Sportivo ve všech směrech.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 1.8 16V T.S. 
  • Stav km při koupi: 154 000 km 
  • Stav km nyní: 160 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7,6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 8.4
Auto jsem koupil po prvním majiteli v ČR (celkově druhém, první byl v Itálii). Důvod pro koupi Alfy Romeo byl prostý - jsem již se značkou srostlý a byla možnost koupit dobrý a výkonný kousek, nedávno dovezený z IT. Na své léta je Alfa dobře vybavená, má automatickou klimatizaci, elektrická zrcátka, ABS, elektrická okna, vyhřívání zrcátek atd.
Mezi unikáty na této konkrétní Alfě patří motor a brzdy.
Nejenže jsou všechny kotoučové, ale vepředu jsou nainstalovány brzdy z modelu Alfa GTV 3.0 V6, které mají také drážkování pro rychlý odvod prachu z brzd mimo kotouč.
Taky motor předběhl svou dobu. Jedná se o celohliníkový šestnáctiventil se zdvojeným sekvenčním zapalováním Twin Spark a s proměnným časováním sacích ventilů. Dává z objemu 1747 ccm skvělých 103kW /140k a 165 Nm.

To uděluje této 1100kg vážící Alfě zrychlení z 0-100 za 9 sekund a auto je schopno atakovat tachometrových 230 km/hod. Naladění podvozku je vynikající, s tímhle autem je radost řezat zatáčky pod plným plynem. Motor si taky nechává líbit vytáčení a omezovač zasahuje až v 7200 ot/min. Díky tomu lze atakovat 100km/hod na druhý rychlostní stupeň. Jinak dynamika motoru je skvělá (díky proměnnému časování ventilů) v celém spektru otáček. "Vespod" má sílu dieselu, od 4 tis. pak má největší tah až do omezovače. Kombinovanou spotřebu mám 7,6 litrů / 100km.

Nedostatky:

Mezi nedostatky určitě patří pazvuky které se občas linou z přístrojové desky při jízdě na horší cestě. Dále pak docela nepřesné dráhy řazení. Jinak co se týče dynamiky, brzd, spojky - nemám výhrady.

Závady a opravy na autě

Alfa je v ČR teprve 2 roky (dovoz IT), proto je ve velmi dobrém stavu, veškeré pečetě na hadicích v motoru a na příslušenství jsou originální, motor zcela bez oxidace.
Auto ty dva roky provozoval kamarád, od kterého jsem ho koupil.

Co si pamatuju, na autě se za ty dva roky opravoval jen spojkový váleček, čistila se klimatizace a měnily se brzdy (vpředu i vzadu kotoučové).

Mne čeká jen údržba - olej + výměna rozvodů motoru
<
Přejít na standardní verzi stránky »