Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto bylo koupeno úplně nové mým dědou, sice už jako druhým majitelem, ale ten první ho jen zakoupil v tuzexu a následně prodal mému dědovi.
Vůz byl vyroben roku 1968 a víceméně od té doby věrně slouží naší rodině až do teď. Během těch bezmála 40-ti let provozu už dostalo jak většinu nové karoserie, tak prošlo i kompletní novou montáží elektroinstalace a samozřejmě spoustou běžných, drobných oprav.
Já osobně jsem se na tomto autě učil řídit už pěkných pár let před nastoupením do autoškoly a zvládl jsem s ním ohnout vrata od garáže bez jakéhokoliv poškození vozu. Každopádně řidičský průkaz vlastním rok, a od té doby jsem s vozem neměl žádné velké problémy i vzhledem k jeho stáří. Jediné problémy co mě potkaly bylo samozřejmě nefunkční dobíjení, které u těchto vozů někdy potrápilo asi každého a pak se mi prodřel startovací kabel v místě jeho průchodu tunelem v přední části vozu k baterii. Jinak je toto auto prostě skvělé. V případě správného nahuštění pneumatik a lehké zátěže toto auto umožňuje rychlé průjezdy zatáček bez rizika převrácení nebo velkého přetočení, a když už jde zadní část trochu do smyku, tak není žádný problém ho udržet v pořádku na silnici.
Z hlediska motoru mě vůz nezradil ani v zimě, nastartovat ho není problém za každého počasí a vždy doveze tam kde je potřeba. Donedávna jsem měl v berlině motor ze Seata 850, ale nedávno jsem ho vyměnil za motor z F 850 speciál po GO s dvojitým karburátorem weber a čtyřsvodovým výfukem. Okamžitě bylo pocítit zvýšení výkonu, ale vzhledem k dvojitému karburátoru jde pocítit i zvýšení spotřeby, která se vyšplhala na 9l.
Z hlediska vzhledu je to krásné auto s pěknými tvary, ale interiér je dle mého názoru celkem chudý a nevýrazný.
Na závěr bych rád uvedl, že s používáním tohoto vozu počítám i pěkných pár let do budoucna a jako důkaz mohu uvést, že jsem zrovna uprostřed renovace F 850 speciál.