Hodnocení a zkušenosti s autem
Svého "Renče" jsem odkoupil od otce,který s ním jezdil skoro deset let bez závažného problému. Jelikož se celá naše rodina věnuje potápění, oceňuji schopnosti této teréní limuzíny i velikost vnitřního prostoru. Poslední rok si Range začal žádat závažné opravy.
Repase vstřikovacího čerpadla, výměna vstřiků, prasklý simering řemenice na klikovém hřídeli, repase turbodmychadla, výměna zadních pružin a oprava koroze zadního lemu. Po všech opravách a repasích došlo vinou nezodpovědné a laidacké práce v servisu k roztržení těsnění pod hlavou, oprava je už v dohledu v jiném servise. Jinak automobil jezdil naprosto bez problémů, průměrná spotřeba byla kolem 8 litrů nafty.
Jízdní vlastnosti jsou přiměřené konstrukci vozu. Žádný sporťák to není, při předjíždění je nutná obezřetnost, ale delší cestování do 100 km/h je velmi pohodlné. Při použití kvalitních pneumatik, účinné redukce a třem uzamykatelným diferenciálům je jízda i v extrémním terénu s opatrností bezproblémová.
Velmi oceňuji Rangerovu bezpečnost a celkovou robustnost, v mém případě ještě zlepšenou o masivní přední rám s opancéřováním. Ve městě nemáte problém, že by vás někdo nechtěl pustit.
Další výhodou je poměrně jednoduchá konstrukce, bez použití elektroniky,takže méně náročné opravy si člověk zvládne udělat sám v dobře vybavené dílně.
Range Rover Clasic mi přirostl k srdci, je to auto, které má sice řadu negativ, méně účinné brzdy, slabé topení, hlučnost a velkou kouřivost u studeného motoru, ale vše je zapomenuto a odpuštěno, po prvním svezení. Motor 2,4 VM hodnotím vcelku kladně, při pravidelném servise a se slušným zacházením je dobrá spotřeba i celková žívotnost.