Zavřít recenzi

Land Rover Range Rover Clasic 2,4 td

“Velmi luxusní tank.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1986 
  • Typ motoru: VM 2,4 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 361 462 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 8-9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.0
Svého "Renče" jsem odkoupil od otce,který s ním jezdil skoro deset let bez závažného problému. Jelikož se celá naše rodina věnuje potápění, oceňuji schopnosti této teréní limuzíny i velikost vnitřního prostoru. Poslední rok si Range začal žádat závažné opravy.

Repase vstřikovacího čerpadla, výměna vstřiků, prasklý simering řemenice na klikovém hřídeli, repase turbodmychadla, výměna zadních pružin a oprava koroze zadního lemu. Po všech opravách a repasích došlo vinou nezodpovědné a laidacké práce v servisu k roztržení těsnění pod hlavou, oprava je už v dohledu v jiném servise. Jinak automobil jezdil naprosto bez problémů, průměrná spotřeba byla kolem 8 litrů nafty.

Jízdní vlastnosti jsou přiměřené konstrukci vozu. Žádný sporťák to není, při předjíždění je nutná obezřetnost, ale delší cestování do 100 km/h je velmi pohodlné. Při použití kvalitních pneumatik, účinné redukce a třem uzamykatelným diferenciálům je jízda i v extrémním terénu s opatrností bezproblémová.
Velmi oceňuji Rangerovu bezpečnost a celkovou robustnost, v mém případě ještě zlepšenou o masivní přední rám s opancéřováním. Ve městě nemáte problém, že by vás někdo nechtěl pustit.

Další výhodou je poměrně jednoduchá konstrukce, bez použití elektroniky,takže méně náročné opravy si člověk zvládne udělat sám v dobře vybavené dílně.
Range Rover Clasic mi přirostl k srdci, je to auto, které má sice řadu negativ, méně účinné brzdy, slabé topení, hlučnost a velkou kouřivost u studeného motoru, ale vše je zapomenuto a odpuštěno, po prvním svezení. Motor 2,4 VM hodnotím vcelku kladně, při pravidelném servise a se slušným zacházením je dobrá spotřeba i celková žívotnost.

Závady a opravy na autě

Koroze kapoty motoru.

Roztržené těsnění pod hlavou.

Repase turba a vstřikovacího čerpadla.
<
Přejít na standardní verzi stránky »