Zavřít recenzi

Daihatsu Charade 1.0t Gti

“Auto pro fajnšmekry s neuvěřitelnou dynamikou, ale také spotřebou.”
  • Rok výroby: 1989 
  • Typ motoru: 1.0 turbo 74kw 
  • Stav km při koupi: 119 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 10-15 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 6.2
Tento automobil jsem vlastnil pouze chvíly. Ideální sportovní nářadí, ale na cestování se nehodí. Spotřeba při normální jízdě oklol 10ti litrů není nic, co by lákalo k ježdění delších tras. Pokuď chcete využít dinamiku vozu, tak není problém jezdit za 14. K tomu ještě přidejme minimální komfort za volantem mini vozítka.

Na druhou stranu akcelerace je neuvěřitelná. To že se s tímto ne moc známým a nenápadným autíčkem postavíte na semaforech vedle nadupaného BMW a když padne zelená, tak ujíždíte způsobem, který by nikdo nečekal, to je asi to, co je na Gti zajímavé a proč si ho pořídit. V číslech to vypadá asi takhle: 0-100 km/h: 6,6s .

Co se týče spotřeby, tak přidejme ještě, že auto má nádrž pouze na 40 litrů, což znamená velmi časté tankování. I to svědčí o tom, že na delší cesty bych si pořídil radši třílitrovou limuzínu v automatu a náklady by mě vyšli přesto možná na méně než s charade v turbu. Je to prostě auto na vyblbnutí, které vámj může klidně stát celý rok před domem, nikdo vám ho neukradne a povinné ručení na tento obsah je tak směšné, že si s ním určitě nemusíte lámat hlavu.

Je to auto pro zábavu a určitě je možné s ním vzbutit velkou pozornost na různých srazích, závodech atd. Už jen proto, že je těžké ho sehnat a málokdo by při pohledu na něj jen tušil, co dokáže tento 3 válcový litrový 12 ventilový hi-tech motor pod kapotou. Smekám klobouk před na tu dobu vyspělou a bezporuchovou japonskou technikou!!!!!

Je to auto pro fajnšmekry.

Závady a opravy na autě

Auto jsem měl pouze krátce, ale bylo v pořádku. Po 16ti letech byly cítit akorát vůle na přední nápravě, což se předpokládá u ojetého vozu, který původně není dimenzovaný na takový výkon spojený s extrémním zátahem turbodmychadla.

Jinak motor absolutně suchý, žádné úniky oleje pod hlavou ani kolem turbodmychadla.

Jinak si člověk musí dávat pozor na teplotu vody. Někdy mě znervózňovala hýbajícíse ručička teploměru, na což jsem nebyl zvyklý ze svých předchozích i nynějších aut - pouze japonci. Ale nikdy se nevyšplhala k rizikové hranici, jako tomu bývá například u starších italských vozidel.

Co se týče spotřeby, tak to je věc o které jsem si původně myslel, že je to závada a že něco není v pořádku, nicméně po v servise daihatsu mě informovali, že to není závada nýbrž vlastnost.
<
Přejít na standardní verzi stránky »