Hodnocení a zkušenosti s autem
Jedná se o obsah motoru 2.0 litru, turbodiesel - firemní označení HDI s 90 koňmi (66 kw) s klimatizací. Existuje ještě silnější varianta tohoto motoru (se zeleným "íčkem" v logu HDI).
U automobilu jsem vyměnil při 100 000 km rozvodové řemeny a kladku. Samozřejmě jsem provedl i výměnu oleje, brzdových destiček a brzdové kapaliny. Prorazil jsem si nešikovně výfuk, když jsem sjížděl z vysokého chodníku, takže jsem vyměnil i ten - to byla moje chyba. Všechno jsou to běžné opravy, nic nenormálního. Náhradní díly a práce v servisu nepatří mezi levné, máte-li ale šikovného automechanika, který se Vám pravidelně o automobil stará, můžete hodně ušetřit!
Peugeot 206 vypadá esteticky velmi dobře, auto bylo dokonce vyhlášeno jako Auto roku 2004. Jezdí bez problému. Jsem s ním maximálně spokojený. Jezdím docela často po dálnici, takže šetřivý motor, který si vezme 5,5 l i při vyšších rychlostech (kolem cca 130 až 150 km/h) je pro mě velikou úsporou a výhodou (dovede ujet na plnou nádrž o velikosti 50 l i 1000 km). Je maličké, takže nemáte problém se zaparkováním - to je veliká výhoda ve městech. Maximální rychlost je tak kolem 180 až 190 km/h, ale to musíte jet z kopce. Běžná rychlost, kterou dosáhne, je těch 170 km/h - z kopce i do kopce. Z toho důvodu je pravděpodobně vhodnější dívat se po silnějším bratříčkovi :-) Na předjíždění auto není ani pomalé, ani rychlé, nicméně očekával bych větší výkon. Jsem trošku zmlsaný předchozími automobily. Brzdy jsou účinné se systémem ABS, reagují hned a jen tak se neopotřebují. Důležité je ale vybírat kvalitní destičky! Hlučnost dieselového motoru by mohla být menší, občas mi auto připadá, že jede jako "traktor". Ale to je věc názoru, kolegové říkají, že prý moc poslouchám.
Jízdní vlastnosti automobilu jsou dobré. Auto reaguje na každé zatočení volantu, občas může trpět mírnou nedotáčivostí při průjezdu prudkých zatáček ve veliké rychlosti - mně se zatím toto ještě nepřihodilo!
Staráte-li se pečlivě o toto auto, nikdy Vás neponechá na holičkách a vždy Vás doveze tam, kam potřebujete. Je velmi spolehlivé. U ojetého automobilu je důležité si vše zkontrolovat, projet se a vzít si s sebou automechanika. Na laciné inzeráty, které nabízejí 206 bych moc nereagoval!
Co se týče pohodlí, je dost místa pro řidiče i spolujezdce, horší to je již na zadních sedadlech, kde těžko budete sedět, máte-li na výšku 2 m. Zadní sedadla jsou tedy určeny pro děti do těch 175 cm výšky. Samozřejmě, že se tam vejde i dospělý člověk. Kufr je rovněž malý (245 l), pro dva cestující akorát. Sedačky sice jdou složit trochu dolů, ale nejsou v rovině s kufrem.
Prvky, které jsou rozmístěné po palubové desce, jsou ergonomicky řešené, po chvilce už víte, kde jsou světla, kde jsou ukazatele pro klimatizaci apod. To je výborné, rychle si na to zvyknete. Hudební aparatura je také na docela vysoké úrovni. Reproduktory dovedou hrát poměrně hlasitě a máte-li k tomu cd přehrávač či cd changer, není co řešit! Nevýhodou palubní desky je to, že občas to zapraská. Důvodem obvykle bývá špatně vložené rádio (není-li firemní) - jsou to takové ty nechtěné zvuky, ale na to si časem zvyknete. Plast, který francouzský vůz má uvnitř interiéru použit nejen na palubní desku, je blýskavý a příjemný na dotyk. Naleštíte-li ho, deska se Vám odmění krásnou výrazností a čistotou. Zde musím nesouhlasit často s recenzemi, že to je horší plast než třeba u Volkswagenu. Ba naopak, ten u Wolkswagenu se mi vůbec nelíbí a není ani příjemný na dotek.
Co říci závěrem? Shrnu-li klady a zápory tohoto auto ze subjektivního pohledu, vypadá to takto:
Klady:
- nízká spotřeba (i při vyšších rychlostech!)
- klimatizace
- turbodieselový motor (méně peněz za projetou naftu u benzinových pump)
- vzhled
- ergonomie prvků uvnitř interiéru
- příjemný interiér
- spolehlivost
Zápory:
- trošku hlučnější motor (alespoň podle mě)
- občas zaskřípe palubová deska
- méně místa na zadních sedadlech pro dospělé
- malý kufr
Poznámka:
Jako kuriozitku uvedu jen to, že si můžete jako řidič povšimnout, že řidiči tohoto vozítka - Peugeota 206 - často neumějí moc dobře řídit. Pravděpodobně to může být způsobeno tím, že obvyklými řidiči těchto vozů jsou ženy. Nicméně nechci je diskriminovat, ale až uvidíte 206, všimněte si, kdo ji a jak řídí. :-)