Hodnocení a zkušenosti s autem
Po otočení klíčkem jsem se musel podívat na otáčkoměr, jestli motor běží. S objemem 1.4, 16 ventily a variabilním časováním je auto příjemně pružné při rozjezdu, do 3000 ot. se chová jako poslušný městský beránek. Velké překvapení mě čekalo po vytočení motoru nad 3500 ot. To už nebyl beránek, ale pěkný čertík.
Motor o sobě dává pěkně vědět, 96 zdravých koní se probudí a auto vystřelí jak namydlený blesk. Nejeden frajírek s rádoby natuněným autem a s vyšším objemem, si vytíral prach z očí. Motor se nechá ochotně točit do 6500 ot. a zdá se mi, že je o dost spokojenější, než při běžné jízdě.
Mluvit o japonském podvozku se mi zdá dost zbytečné. Perfektní stabilita jak na suchu tak i na mokru, komfort jízdy až překvapivě vysoký, perfektní vedení v zatáčkách. Na slabou nedotáčivost při razantní jízdě se dá zvyknout, takže nepřekvapí. Uvnitř nic nevrže, neklepe, dokonce ani při jízdě 60 km/h po kočičích hlavách. Sedačky pohodlné, ani po delší jízdě není cítit únava, interiér sice strohý, ale účelný a ergonomicky navržený. Jen bych japoncům vytknul obyčejnost interiéru a audio soustavy.
Ale nejedná se o luxusní limuzínu. Jen ta cena náhradních dílů! Na druhou stranu, proč se tím trápit, když po 10000 km přemýšlím kudy do servisu na výměnu oleje.