Zavřít recenzi

Škoda Octavia II 1,6 MPI COMBI, Ambiente

“Užitná hodnota, jídní vlastnosti, provozní náklady O.K. Komfort řidiče špatný.”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1600/MPI-benzín 
  • Stav km při koupi: 5 km 
  • Stav km nyní: 25 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 7,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.8
Jedná se o OCTAVII II v combi provedení s výbavou Ambiente, navíc hlavové airbagy, hagusy, malý kožený paket. Po zkušenostech s "přilepováním" na základní plastový volant jsem se rozhodl pořídit kožený volant (v prospektech uvedeno , že bude vyšší požitek z jízdy), k němuž je nutno vzít navíc v kůži hlavu řadicí páky a páku ruční brzdy. Bohužel potah volantu je v hladké impregnované kůži a je ještě horší "rukolapka" než základní provedení (takže vyhozených 5500 Kč). Na meil do AZNP mi bylo odpovězeno, že mám slušně řečeno "nestandardní" ruce.

Další nepříjemností je značné zůžení sedáku předních sedadel z důvodu umístění "kapsičky" na "NIC" z jeho boku (nevejde se ani pitíčko 0,25 l) a značný úhel a výška bočního vedení. Takže při své postavě 178 cm/75 kg jsem při posedu jako ve svěrací kazajce - na delší tratě dost nepříjemné. Setkal jsem se s mnoha majiteli "starých" OCTAVIÍ, kteří právě z důvodu špatného a nepohodlného sedadla řidiče novou OCTAVII II zavrhli. I já si myslím po ujetí cca 200 tisíc km ve škodovkách od 120, že pohodlný posez a tvarově a povrchově příjemný volant jsou m.j. základem pro bezpečnou a neunavující jízdu. Volant jsem nakonec vyřešil použitím kvalitní omotávky na tenisové rekety (paropropustná) v místě nejčastějšího držení. Na sedák sedadla (spodní úzkou část) jsem vyrobil čalouněný zvyšující podsedák. Po záruce zajedu asi k autočalouníkovi, který mi přislíbil úpravu.

Další nepříjemností je trvalé lehké "poklepávání" servopohonu regulační klapky vytápění (i klimatizace), klimatizace v Ambientu je poloatotmatická CLIMATIC. Při jné než min a max nastavené teplotě začne po ustálení regulace trvalé nepříjemné poklepávání v intervalu 3-5 sekund. Tento stav je prakticky celý rok, protože buď topíte nebo klimatizujete. Bohužel se jedná o závadu, která není zjistitelná diagnostikou a tedy "NENÍ". Po třech návštěvách v servisu mě bylo sděleno, že se takto chovají všechny regulace tohoto typu, a že je toto dáno vůlemi v ozubených pohonech mezi servopohonem a klapkou. Údajně jsou tyto problémy i u plně automatického typu CLIMATRONIC (tam lze ale úpravou programu ve většině případů nějak řešit).
Kdyby někdo řešil a vyřešil tento problém s daným typem regulace (CLIMATIC), byl bych vděčný za zprávu.

P.S. Dané auto s tichým benzínovým motorem jsem kupoval zejména z pohledu užitné hodnoty a maximálního klidu v kabině. Bohužel člověk není a ani nemůže být při koupi dost ostražitý a věří reklamním sloganům prodejců, resp. i recenzím v "odborných" atomobilních časopisech, kde si nikdo proti domácímu monopolu nedovolí tyto skutečnosti uvést.

Jinak jízdní vlastnosti a užitná hodnota jsou velice slušné, rovněž spotřeba při klidné jízdě se dostane na hranici 7,0 l/100 km. Je pravda, že motor 1,6 MPI byl cca do 8000 km "líný", nyní ale "šlape" dobře.

Závady a opravy na autě

Prakticky po několika týdnech byl zjištěn poměrně velký úbytek chladicí kapaliny a s tím spojená trvalá kondenzace vody na vnitřní straně uzávěru nalévacího otvoru oleje motoru.

Další drobnou závadou byl nefunkční ostřikovač zadního skla a nesnadné uzavírání dveří kufru. Tyto závady byly v rámci garance odstraněny.


Od začátku dosud ale řeším v rámci garance trvalé poklepávání regulačních klapek klimatizace a topení (klepe v každém režimu) - dosud neúspěšně.
<
Přejít na standardní verzi stránky »